به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از بامداد چهارشنبه به منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی متناوب در برخی نقاط شدید با کاهش دمای چهار تا هشت درجه سلسیوس، وزش باد و احتمال رعدوبرق تا اواخر هفته در پیش خواهیم داشت افزود: سرعت وزش باد 30 تا 45 کیلومتر بر ساعت است که در بعضی نقاط به ویژه نواحی ساحلی شدید است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورند و با توجه به پیش بینی بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه ها دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به مردم استان گفت: با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورده و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : 60هزار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان