مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه همه ما بسیجی هستیم و روحیه انقلابی داریم، گفت: این به تنهایی کافی نیست،هر کاری نیاز به ابزار دارد و تهیه ابزار نیز نیاز به بودجه، و اگر می خواهیم این مملکت از آسیبها به دور باشد باید بودجه فرهنگی را زیاد کرد.

به گزارش لنگرنیوز ، روز دوشنبه ۲۷ مرداد، نشست حلقه های صالحین با موضوع برسی «آسیبهای شبکه های ماهواره ای» با همکاری سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان و پایگاه مقاومت شهید مطهری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نمازخانه این اداره کل برگزار شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این نشست ضمن تشکر از حضور فرمانده سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس در جمع کارکنان ارشاد استان، گفت: برای برقراری یک دیالوگ و عدم یک طرفه بودن سخنان دکتر علیزاده کارشناس محترم سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس در این جلسه، به چند نکته باید اشاره کنم.

وی اظهار کرد: بیش از هفتاد سال از تأسیس دانشکده های شرق شناسی در کشورهای غربی می گذرد و ما متأسفانه هنوز رشته ای به عنوان غرب شناسی نداریم.

فاضلی با اشاره به بودجه های کلان امریکا و کشورهای غربی برای جنگ رسانه ای و فرهنگی در برابر ایران اسلامی، گفت: متأسفانه در کشور ما برای مراکز فرهنگی بودجه بسیار کمی در نظر گرفته می شود.

این مسئول فرهنگی استان با اشاره به اثرات شبکه های ماهواره ای مانند «فارسی وان» بر جامعه ایرانی، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در عرصه فرهنگی، عدم آسیب شناسی از لحظه اول است و متأسفانه پس از ورود آسیب و تأثیرگذاری آن بر جامعه به آن پی می بریم و بسیار دیر به فکر مقابله با آن می افتیم.

وی با بیان اینکه هوش یعنی درک محیط و خود را با محیط همسان کردن و تغییر دادن محیط به نفع خود، افزود: ایرانی ها نبوغ فوق العاده ای دارند و ضریب هوشی بالای ایرانی ها در کشورهای دیگر جهان معروف است.

فاضلی ادامه داد: بعنوان مثال با آغاز بحث استاکس و حمله به سایتهای هسته ای ایران، در CNN می گفتند آمریکا در این جنگ شکست می خورد که بعد از دو ماه بانک مرکزی آمریکا توسط هکرهای جوان ایرانی مورد حمله قرار گرفت.

برای دوری مملکت از آسیبها باید بودجه فرهنگی را زیاد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه همه ما بسیجی هستیم و روحیه انقلابی داریم، تصریح کرد: باید دقت داشت که این به تنهایی کافی نیست و هر کاری نیاز به ابزار دارد و بطور مثال بدون داس برای درو کردن وارد مزرعه بشویم هیچ فایده ای ندارد.

وی ادامه داد: تهیه ابزار نیز نیاز به بودجه دارد و اگر می خواهیم این مملکت از آسیبها به دور باشد باید بودجه فرهنگی را زیاد کرد و این امر، اقدام جدی مراکزی که بودجه را تأمین می کند را می طلبد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داشتن بهترین امکانات بدون داشتن فرهنگ استفاده از آن هیچ فایده ای ندارد، افزود: اگر واقعا استحکام خانواده ها در کشور ملاک باشد و نمی خواهیم که با این موج گسترده رسانه های غربی، خانواده های ایرانی از هم بپاشد باید در زمینه فرهنگی کار کنیم و این نیازمند بودجه مناسب فرهنگی است.

فاضلی گفت: نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که به مرور باید این مقابله ها انجام شود چرا که انسان در این تقابل، صاحب اندیشه می شود و اگر در غرب هم دقت کنیم اول شبکه های ایرانی را بسیار می کوبند.

وی با اشاره به اینکه پرفروش ترین کتاب سال ۲۰۱۰ آمریکا «مثنوی معنوی» و در دهه مذکور «قرآن مجید» بود، بیان کرد: اینها نقاط قوتی است که باید به جهانیان القا شود و نیازمند ابزار است تا با استفاده از نبوغ اسلامی و ایرانی یک طراحی رسانه ای صورت گیرد.

آزادگان از عمر خود گذشتند

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری از آزادگان به عنوان «مجاهدان خاموش» یاد می کند که تعبیر بسیار خوب و زیبایی است.

فاضلی به روایتی در خصوص «معروف کرخی» از یاران امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: فردی نزد وی آمد و گفت «میخواهم مرد شوم به این معنا که انسان وارسته ای شوم»، وی در پاسخ گفت: «نخواهی شد مگر آنچه در سر داری بنهی، آنچه در کف داری بدهی و هر چه بر تو آید نجهی».

این مسئول تصریح کرد: این روایت بدان معناست که برای وارستگی باید غرور را کنار گذاشت، یعنی خود را ندید تا خدا را دید؛ از آنچه از مادیات گرفته تا آبرو و عمر که داریم بگذریم که آزادگان از آن جمله اند که از عمر خود گذشتند و در نهایت باید آدمی از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشد و خشم خود را فروخورد.

وی بیان کرد: آزاده یعنی کسی که از قید نفسانیات آزاد است.

مملکت ما نیاز به کار ممتد، معنادار و محتوایی دارد

فاضلی با اشاره به کارکردهای بسیج در جامعه اظهار کرد: با انجام کار ممتد و معنادار است که مملکت ما پایدار خواهد بود و در حال حاضر مملکت ما نیاز به کار ممتد، معنادار و محتوایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان ابراز کرد: من بعنوان رییس اداره انتظار دارم هنگامی که جایی در کار کم آوردیم و کاری ماند و نیاز به کار بسیجی وار داشتیم، کارمندان اداره بیایند و بگویند که ما هستیم و اینجاست که افراد بسیجی و آزاده خود را نشان می دهند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان