به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار سرد و بارش زا از بعدازظهر روز دوشنبه به منطقه است.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی، بارندگی، وزش باد خیلی شدید، در ارتفاعات بالاتر از 2000 متر بارش برف، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: طی روز دوشنبه وزش باد، بارندگی (گاهی شدید و خیلی شدید)، احتمال رعدوبرق و تگرگ در بعضی از مناطق استان دور از دسترس نیست.

کمانگر بیان کرد: در روز سه شنبه بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید) و در ارتفاعات بالاتر از 2000 متر بارش برف قابل پیش بینی هست.

کمانگر بابیان اینکه سرعت وزش باد فراوان است گفت: بیشینه سرعت وزش باد 60 تا 100 کیلومتر بر ساعت است و کاهش دما هم از 8 تا 15 درجه سلسیوس خواهد بود.

وی با اشاره به زمان خروج سامانه از گیلان افزود: به تدریج طی عصر روز سه شنبه از سمت غرب استان سامانه بارشی گیلان را ترک خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: بخش های مختلف کشاورزی اقدامات لازم را به عمل آورند و با توجه به پیش بارش شدید، احتمال رانش و لغزش در مناطق کوهستانی و دامنه ها دور از انتظار نیست.

وی با توصیه به مردم استان افزود: با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج و طوفانی پیش بینی می شود.

کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را به عمل بیاورند بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورده و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان