محمدرضا طالشی در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: طرح تجمیع خدمات بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی در روستای سوگوابر از مناطق محروم بخش اطاقور شهرستان لنگرود به مناسبت هفته دامپزشکی اجرا شد. وی گفت: خدمات بهداشتی و پیشگیری در حال اجرا مشتمل بر واکسیناسیون گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی، سمپاشی بدن دام و جایگاه نگه داری دام بر علیه انگل های خارجی و حشرات، واکسیناسیون هاری در سگ، واکسیناسیون نیوکاسل در جمعیت طیور بومی روستایی، انواع تست های آزمایشگاهی و خونگیری و همچنین ویزیت رایگان دام توسط دامپزشکان شبکه دامپزشکی است که تمام این خدمات به صورت کاملاً رایگان و تجمیعی در روستای ذکر شده اجرا شد.
 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنگرود با بیان اینکه 72 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند، افزود: واکسیناسیون طیور بومی 220 قطعه ، سمپاشی جایگاه دام 1200 متر مربع و سمپاشی بدن دام به تعداد 90 رأس از دیگر اقدامات همکاران شبکه دامپزشکی در اطاقور بود.
طالشی تصریح کرد: این طرح نمونه ای از مجموعه فعالیتهای دامپزشکی شهرستان در حوزه پیشگیری و کنترل بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام  است که در جهت افزایش تولید، اشتغال و رشد سرمایه گذاری در مناطق روستایی مؤثر می باشد.
وی بیان کرد: دامداران از برنامه های ویزیت رایگان و تجمیع خدمات دامپزشکی استقبال کرده و رضایتمندی دامداران، شیرینی ارائه خدمات به ساکنان مناطق کوهستانی و ییلاقی را برای دامپزشکی دوچندان می کند.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لنگرود حاصل تمام این نوع خدمات دامپزشکی را علاوه بر ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت، گامی موثر در راستای اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اهداف عالی نظام و انقلاب دانست.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان