به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لنگرود، با اشاره به طرح در دست بررسی فراکسیون زنان مجلس مبنی برافزایش حداقل سن ازدواج دختران اظهار کرد: با توجه به آموزه های دینی و سبک زندگی اهل بیت سلام الله علیها که آیینه زندگی ما هستند این طرح برخلاف عرف سیاسی ائمه اطهار علیه السلام است.

وی در ادامه مطلب با اشاره به اینکه دین ازدواج را با فقه سیاست دخیل می داند، افزود: یک جوان با ازدواج سیاست ورزی و تصمیم سازی در رابطه باسیاست ها بهتر و پخته تر هست و بسیاری از مدیران و فرماندهان متأهل که شم سیاسی داشتند در عرصه های مدیریتی دعوت می شدند.

امام جمعه لنگرود بابیان اینکه پیامبر اکرم صلوات الله علیها جوانی را که ازدواج نگردِ بود در عرصه سیاسی اجازه ورود نمی دادند، گفت: شور با همسر و ایجاد آرامش در کنار خانواده و معشوق انسان را در رابطه با تصمیم سازی کلان آماده تر می کند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه تصمیم فراکسیون زنان مجلس در رابطه با افزایش حداقل سن ازدواج دختران را خلاف آموزه ها و موازین دینی می دانیم، خاطرنشان کرد: اشکالات مربوط به حوزه ازدواج و خانواده مربوط به سبک زندگی هست و با افزایش حداقل سن اصلاح نخواهد شد.

وی بابیان اینکه اگر در جامعه مشاهده می شود که دختر جوان ازدواج می کند و پس از مدتی ازدواجشان ناموفق می شود ریشه در نوسانات اقتصادی دارد، تصریح کرد: باید از منظر اقتصادی و فرهنگی مشکلات مرتبط به زوجه های جوان را حل کرد و الا زود ازدواج کردن در سن پایین هیچ عیبی ندارد و با روایات ما هماهنگ است.

امام جمعه لنگرود با تاکید بر اینکه مجلس به جای افزایش حداقل سن ازدواج باید مشکلات طلاق در سن های پایین را ریشه یابی کرد، افزود: باید مشکلات جوانان متأهل را حل کنیم و عواملی که ازدواج سفید را در جامعه رقم می زند را با شناسایی دقیق و ارائه راهکار های مؤثر مانع از ازدیاد و اشاعه آن شویم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه افزایش حداقل سن ازدواج راهکاری مناسب برای حل آسیب های پس از ازدواج نیست، گفت: اکنون جوانان ما در شبکه های مجازی اقناع جنسی و شهوتی می شوند و سن ازدواج هم بالای 18 سال هست و مشاهده شده که دختران متأهل شده زیر 18 سال دوام بیشتری برای زیر یک سقف ماندن دارند.

وی با اشاره به بیگانه بودن جوانان با ازدواج در جامعه امروز ایران بیان کرد: با تصویب طرح افزایش حداقل سن ازدواج برای خانم ها جوانان بیشتر با ازدواج فاصله می گیرند و از طرف دیگر یقیناً با مواضع علما و مراجع نیز روبرو خواهد شد.

امام جمعه لنگرود بابیان اینکه مجلس بجای دست گذاشتن بر روی ازدواج باید جلوی رانت و باندبازی ها را بگیرد، مطرح کرد: مجلس باید گلوگاه های اقتصادی را که راه را برای عده ای فرصت طلب باز می کند را بگیرد و بارونق اقتصاد و شکوفایی آن جوانان را برای ازدواج راغب کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان