رضا علیزاده اظهار کرد : موزه تخصصی نسبت به نیاز مردم شهرستان لنگرود در حال راه اندازی است و در حال حاضر در بحث مطالعاتی این مورد کارشناسان مشغول به مطالعه تخصصی هستند .







مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفت و گو با خبرنگار لنگرنیوز گفت : یکی از شهرستان هایی که دارای بافت تاریخی واجد ارزش است لنگرود می باشد.



رضا علیزاده افزود : انتظار بازسازی و مرمت تمام آثار و بناهای تاریخی ثبت شده که در سطح استان وجود دارد نگاه درستی نیست .



وی با بیان اینکه استان گیلان دارای 1030 اثر تاریخی ثبت شده است اظهار کرد : مرمت تمام این آثار تاریخی توسط توسط سازمان میراث فرهنگی حجم زیادی از اعتبارات را می طلبد.



علیزاده گفت : سازمان میراث فرهنگی گیلان مشارکت همه جانبه از سوی مالکین و مجموعه های تاریخی که به نوعی دولتی هستند را مطالبه می کند و انتظار داریم که نقش خودشان را به درستی ایفا کنند و ما هم در مقابل وظیفه خود را انجام می دهیم.



مدیر کل میراث فرهنگی گیلان گفت : ما از جمله دستگاه هایی هستیم که از لحاظ مالی در تنگنا هستیم اما با همین بزاعت هدف ما نگه داری و مرمت آثار تاریخی است.



وی در خصوص پروژه های اجرایی سازمان میراث فرهنگی در لنگرود افزود : در حال حاضر آزاد سازی حریم پل خشتی با مشارکت شهرداری لنگرود در دستور کار قرار دارد.



رضا علیزاده اظهار کرد : موزه تخصصی مردم شناسی نسبت به نیاز مردم شهرستان لنگرود در حال راه اندازی است و در حال حاضر در بحث مطالعاتی این مورد کارشناسان مشغول به مطالعه تخصصی هستند .



وی با بیان اینکه تملک و مرمت خانه دریابیگی در دستور کار است گفت :  فرماندار لنگرود نیز در امور مالی اعتبارات خوبی را برای میراث فرهنگی شهرستان در نظر گرفته است.



مدیر کل میراث فرهنگی گیلان افزود : کل اعتبارشهرستان لنگرود در سال جاری ، 2میلیارد و 100 میلیون ریال پیش بینی شده است.



 علیزاده اظهار کرد : 18 بنای تاریخی در لنگرود وجود دارد که از این تعداد 7 مورد تاکنون به ثبت نرسیده است .



همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان