به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسین رستگار امروز در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور گفت: با توجه به قیمت مناسب و ارزان لوازم آرایشی قاچاق، سهولت دسترسی به این مواد، فرهنگ سازی نامناسب و غیره موجب شده است استفاده از این قبیل کالا در جامعه رواج پیدا کند.

وی افزود: متأسفانه کشور ایران طبق آمارهای بررسی شده در مصرف مواد آرایشی پیشرو است و جزو پرمصرف ترین کشور دنیا و خاورمیانه به شمار می آید.

رئیس پژوهشگاه سازمان غذا و دارو تصریح کرد: قاچاق لوازم آرایشی در کشور از درصد بالایی برخوردار است که این میزان تا مرز 70 درصد نیز پیشرفته است.

رستگار با بیان اینکه استفاده از کالاهایی همچون رژلب، پودر و ریمل های آرایشی به سلامت فرد آسیب می زنند، بیان داشت: بسیاری از برندهای اروپایی حاضر در بازار تقلبی بوده و سلامتی افراد را به خطر می اندازند.

وی در پایان با بیان اینکه تشخیصی تقلبی بودن کالای آرایشی به دلیل شبیه سازی فراوان امری مشکل به نظر می رسد، اظهار داشت: دلیل غیربهداشتی بودن این مواد ترکیب نامتعارف فرمولاسیون مواد و استفاده بیش  از حد از ترکیبات است که معتبر نیستند و خطراتی همچون حساسیت و بیماری های پوستی را به همراه خواهند داشت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان