به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه لنگرود با اشاره آغاز حرکت زائران حسینی برای اربعین، اظهار کرد: راه پیمایی اربعین، حسین (ع) را به همه جهانیان معرفی کرده است و هر ساله به تعداد مشتاقان حسینی افزوده می شود.

وی اربعین حسینی را عیاری برای میزان کردن اعتقادات دانست و گفت: اربعین حسینی فرصتی برای معرفی دین اسلام و امام زمان (عج) جهت زمینه سازی در ظهور این حضرت است و هرکسی می تواند با مال و جان خود در این مسیر گام بردارد.

امام جمعه لنگرود افزود: پدیده آقازاده ها به عنوان یکی از چالش های بزرگ برای کشور تبدیل شده است و آقازاده ها با حرکت در اتوبان اقتصاد کشور را به گند کشیده اند.

سلیمانی تصریح کرد: عده ای از مسئولیت پدر سوءاستفاده می کنند و البته آن مسئول نیز بی تفاوت نسبت به بیت المال است، در حالی که فرزند ارشد امام خمینی به عنوان یک آقازاده ارشد هیچ گاه از ظرفیت پدر برای فرصت سازی برای خود استفاده نکرد.

خطیب جمعه لنگرود بابیان اینکه درباره مؤلفه های قدرت ساز کشور با احدی مذاکره نمی کنیم، بیان کرد: اروپا هم پیمان با امریکا در اهداف و منافع است و بدشان نمی آید مسیر برجام را مجددا به میز مذاکره بکشانند که لازم است دولت خود را دلخوش به اظهارات اروپا نکند و از اعتماد مجدد به اروپا بپرهیزد.

وی با اشاره به معضل زباله به عنوان اساسی ترین مشکل مردم لنگرود، گفت: دپو موقت زباله در تالاب کیاکلایه از اول هم اشتباه بود ولی با هماهنگی دادستان قرار بود زباله ها هر روز در این مکان جمع آوری و همان روز از این محل خارج شود ولی در دوره های گذشته شهرداری محل دپو موقت به محل دفن و تجمع زباله تبدیل شده است.

امام جمعه لنگرود بابیان اینکه تیم جدید شهرداری لنگرود در حال تخلیه زباله ها از تالاب کیاکلایه است، افزود: بوی زباله ها که اخیرا در لنگرود شدت گرفته است به دلیل تخلیه و حمل زباله ها از تالاب کیاکلایه به آلمان لنگه است که شهرداری باید سریع تر این اقدام را به پایان رسانده تا مردم بیشتر آسیب نبینند.

سلیمانی بیان کرد: میلیون ها تومان برای پیاده راه سلامت پارک فجر هزینه شد ولی نسبت به جمع آوری زباله در تالاب بی تفاوتی انجام شد و حتی سلامت پیاده ها در پیاده راه سلامت را نیز به خطر انداخت.

وی بابیان اینکه در کجای دنیا زباله را در کنار منازل مسکونی دپو می کنند، افزود: مسئولین شهرستان و استان در تهیه تجهیزات لازم برای جمع آوری و تهیه زباله به شهرداری و شورا شهر لنگرود کمک کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان