مهرداد لاهوتی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با انتقاد از دیدگاه فعلی کشور در رابطه با خصوصی سازی اظهار کرد: متأسفانه در کشور تاکنون به بخش خصوصی به عنوان عامل اشتغال زا نگریسته نشده است.


وی بابیان اینکه واگذاری های در بخش خصوصی بسیار ناچیز و اندک است، افزود: از 200 هزار میلیارد تومان انواع واگذاری ها که در راستای اصل 44 قانون اساسی انجام گرفته تنها 6 درصد بخش خصوصی به صورت واقعی واگذار شده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بخش اعظم خصوصی سازی های صورت گرفته را خصولتی سازی برشمرد و گفت: درواقع بیشتر خصوصی سازی های صورت گرفته توسط دولت بوده و ما چیزی به نام خصوصی سازی واقعی نداریم.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از شرکت های خصوصی سازی شده توسط دولت خاطرنشان کرد: ای کاش شرکت هایی که در راستای اصل 44 خصوصی سازی شده اند به همان شیوه قبل دولتی باقی می ماندند.


عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به این نکته که شرکت های دولتی راحت تر نسبت به شرکت های خصولتی اداره می شدند، تصریح کرد: در شرکت های دولتی که خصوصی شده اند میزان سهام و اینکه سهام به چه افراد و یا گروهی تعلق دارد مشخص نیست و حتی مالک سهام در بخش خصوصی نمی توانند بر آن ها نظارت و یا دخل و تصرف داشته باشند.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان