به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، منوچهر جمالی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رودبار بابیان اینکه همه بیمارستان های کشور با مشکل معوقات بیمه ها مواجه هستند، اظهار کرد: هزینه هایی که برای بیمه ها در قبال ارائه خدمات پزشکی تحمیل می شود هزینه کمی نیست و بسیار سنگین هست.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت و نظام پرداخت بیمه ها در آن افزود: طرح تحول سلامت خدمات پزشکی را برای مردم افزایش و هزینه های مردم را برای دریافت خدمات پزشکی کاهش داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای بابیان اینکه در کنار اجرای طرح تحول سلامت مراجعه مردم به بیمارستان ها افزایش یافته گفت: بیمارستان ها مجبور شده اند همه خدمات را نظیر دارو، تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات را برای تکمیل خدمات به بیماران ارائه کنند و کسی را برای خرید آزاد به بیرون از مراکز درمانی روانه نکنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه همه ی هزینه درمان بیماران بر دوش بیمه ها سنگینی می کند، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها با حجم کاری که توسط افزایش بیمار روبرو هستند قدرت پاسخگوی آن ها کاهش پیدا می کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشار بالای کار به پزشکان، پرستاران و کارکنان در بیمارستان ها گفت: بسیاری از کادر پزشکی در مراکز درمان احتیاج به استراحت دارند و نیازی به اضافه کار ندارند اما مجبورند برای پر کردن نوبت خدمات دهی در بیمارستان ها حاضر شوند و این در حالی هست که بیمارستان ها توان پرداخت حقوق و دستمزد و مزایایشان را هم ندارد و این یک معضل است.

جمالی با اکید بر اینکه طرح تحول سلامت باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شود، افزود: باید درجاهایی که هزینه های اضافه بر دوش بیمه هست کاهش پیدا کند و اقدامات تشخیصی تکراری و اضافی همانند سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی را که برای بیمار تکراری هست را کم کنند تا اقدامات درمانی اضافه بر روی بیماران صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید هزینه های اضافی بر بیمه ها تحمیل شود، بیان کرد: باید اعتبارات و تخصیص هایی را که برای بیمه سلامت در نظر گرفته شده تحقق پیدا کند و نظارت ها نیز در این رابطه افزایش یابد تا شاهد پیش آمدن مشکلات بیشتر در مراکز درمانی و بیمارستان ها نشویم.

نماینده رودبار در خانه ملت با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی از سوی بیمه تراز نیست، گفت: اگر مطالبات بیمارستان ها تماماً از بیمه ها گرفته شود و به بیمارستان ها پرداخت شود بازهم بیمارستان ها بدهکار خواهند شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان