به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، این نخستین بار است که یک گروه تولیدکننده روغن مایع، با استفاده از فناوری روز دنیا، محصول خود را با ویتامین D، غنی سازی می کند.

پس از مطالعه و بررسی فراوان و دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، محصول جدید روغن نینا، موجب شد تا نام ایران در بین 8 کشور جهان که روغن مایع غنی شده با ویتامین D تولید می کنند، قرار گیرد.

غنی سازی روغن های خوراکی با ویتامین D، اکنون در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، هند و ... با موفقیت انجام می شود و نتایج قابل قبول آنها بر سلامتی مصرف کنندگان موجب شده است تا یک برند ایرانی نیز به سراغ این روش رفته و محصول خود را با ویتامین مذکور غنی سازی کند.

به گفته دکتر "زهرا عبداللهی" مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، وضعیت ویتامین D ایرانیان بسیار نگران کننده است و بنا به آمار ارائه شده 76 درصد نوجوانان، 86 درصد زنان باردار و60 درصد میانسالان در ایران دچار کمبود این ویتامین هستند.

"عبداللهی" مهم ترین علت کمبود ویتامین D را کمبود آن در منابع غذایی می داند و معتقد است زندگی شهری، آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، مانع دریافت این ویتامین از نور خورشید به بدن افراد شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت کمبود ویتامین Dرا باعث بروز مشکلات زیادی از جمله پوکی استخوان، سرطان، افسردگی و بیماری پا پرانتزی عنوان می کند و موثرترین راه جبران این کمبود را افزودن این ویتامین به سبدغذایی خانوارها می داند.

اکنون غنی سازی روغن آفتابگردان نینا با ویتامین D، برای نخستین بار در کشور انجام شده است و محصول جدید این مجموعه برای جبران بخش اعظم کمبود این ویتامین حیاتی هموطنان، روانه بازار شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان