صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و قدیم گیلان در حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان و مجمع نمایندگان استان برگزار شد.

یه گزارش لنگرنیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی که به منظور معرفی محمدعلی نجفی استاندار جدید گیلان از عصر روز سه شنبه 23 مهر جاری وارد گیلان شده بود، صبح امروز بر مزار شهدای رشت حضور یافت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

رحمانی فضلی بعد از حضور در مزار شهدا برای دیدار با آیت الله زین العابدین قربانی امام جمعه رشت به بیت وی رفت و در این دیدار پیرامون مسایل مختلف استان گفت وگو شد.

 

 آیت الله زین العابدین قربانی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان اظهار کرد: استانداران، دولت کوچک هستند و اگر تدبیر کنند امور استان ها را در جایگاه والا قرار می دهند.

 

وی با بیان اینکه بالانشین ها گاهی افراد را به ما تحمیل می کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع سال ها گیلان را به عقب برمی گرداند که آثار آن را اکنون می بینیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اعتراض به دولت تدبیر و امید یادآور شد: نباید افراد شایسته را کنار بگذاریم درحالی که معتقد به شایسته سالاری هستیم.

 

وی اضافه کرد: ممکن است افرادی در دولت گذشته فداکارانه برای جامعه تلاش کرده باشند، بنابراین نباید اجازه دهند، روح امید در مخلصان بمیرد.

 

وی با بیان اینکه یک رئیس و مدیر خوب می تواند استانی را الگو قرار دهد، تصریح کرد: یک مدیر ناکارآمد، جناحی، افراطی و نادان می تواند گیلان را سال ها به عقب برگرداند.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان از حضور خود در این استان ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز برای چندمین بار توفیق حضور در گیلان را پیدا کردم.

 

وی با اشاره به جابه جایی استانداران اظهار کرد: این جابه جایی ها یک رسم است و امیدواریم تبدیل به خیر و نیکی برای همه باشد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه، جابه جایی ها نباید موجب دلخوری شود تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می آید و مردم به دولت ها رأی می دهند و توقع جابه جایی ها را در مسئولیت های کلان و اصلی دارند.

 

وزیر کشور درباره انتخاب استاندار گیلان گفت: نجفی جزو مدیران شایسته از نظر علمی، تجربه و اخلاقی است که با گفتمان حسن روحانی هماهنگی دارد و فردی معتدل محسوب می شود.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نجفی مدیون هیچ کس برای تصدی استانداری گیلان نیست خاطرنشان کرد: نجفی باید مدیون خداوند باشد و به او پاسخ دهد.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تغییر مسئولان را به شرط نگاه اعتدال می پذیریم ضمن اینکه باید از نظر اجرایی دارای تجربه مفید باشند.

 

این مقام مسئول، مسئله اصلی در عدالت را قانون نامید و خاطر نشان کرد: قانون گرایی مدیران بسیار حائز اهمیت است.

 

محمدعلی نجفی را به عنوان استاندار گیلان معرفی و از کیهان هاشم نیا که بیش از یک سال و اندی تصدی استانداری این استان پس از مهدی سعادتی را به عهده داشت، قدردانی کرد.

 

قایل ذکر است پس از برگزاری مراسم تجلیل از استاندار پیشین و معارفه استاندار جدید گیلان، ظهر امروز کیهان هاشم نیا دفتر کار استاندار گیلان را به نجفی تحویل داد.

 

استاندار جدید گیلان اظهار کرد: امروز بار سنگین مسئولیت از دوش هاشم نیا برداشته شد و بر دوش بنده گذاشته شده است تا با شعار کار، سیاست های دولت تدبیر و امید را در راستای توسعه و پیشرفت گیلان اجرا کنم.

 

وی، برطرف شدن مشکلات مختلف استان به ویژه کاهش مشکل بیکاری در گیلان را از مهم ترین برنامه های خود عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان