به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع تجمع کنندگان مقابل لانه جاسوسی آمریکا در سالروز یوم الله 13 آبان به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: دفاع های جانانه ملت ایران در مقابل هیأت حاکمه آمریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه، سیاه و سفید در دوران تک قطبی، چندقطبی و دوقطبی این خون ها را برای حفظ هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی خویش تقدیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش آموز امسال متفاوت تر و قوی تر از گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست های ضدملت ایرانی ترامپ است و ملت ایران را به خیابان ها کشانده.

شمخانی خاطرنشان کرد: خوب می دانیم که 13 آبان سال 58  اولین روز آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا و خباثت آمیزتر شدن سیاست های آمریکا علیه انقلاب اسلامی است و تا زمانی که ایرانی، ایرانی و حسینی است، آنها دست از این شرارت ها و دخالت ها برنخواهد داشت.

وی افزود: هر چند آمریکایی ها در کارنامه خویش به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رکود ناکامی و شکست در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملت ها وجود دارد و این رکودهای افتخاربرانگیز به نحوی ثبت شده که امروز ملت ایران رکورد دار ذلیل ساختن توطئه های آمریکا در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان شده و این رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: دخالت آمریکا پیش از 13 آبان به منظور فرصت سوزی علیه ملت ایران هم در کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی، در تحمیل قانون تحقیرکننده کاپیتولاسیون و در حمایت از حکومت مستبد پهلوی در کارنامه اعترافاتشان ثبت شده است.

شمخانی خاطرنشان کرد: پس از 13 آبان سال 58 در طول کمتر از چهار دهه اقدامات آمریکا علیه ملت ایران آنقدر طولانی و متنوع است که سرفصل های آن به دلیل ناکام سازی آنها، بیشتر مایه عزت ملت ایران و هم بهترین سند برای بیان علت خشم و غضب امروز ترامپ به حساب می آید.

وی افزود: از انجام اقدامات براندازانه، اقدامات نظامی، تلاش در جهت تضعیف قدرت دفاعی ایران، مخالفت با پیشرفت های علمی در حوزه های فضایی، هسته ای و موشکی، تلاش برای مواجهه سازی ایران با بحران های امنیتی و مدیریتی استحاله از درون، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان، مشوه جلوه دادن چهره اسلام و انقلاب اسلامی فهرست کوتاهی از مجموعه اقدامات ایالات متحده آمریکا در طول کمتر از چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: همه این اقدامات آمریکا نتیجه ای جز این نداشته است که امروز بگویند ایران از غرب قدرتمندتر شده است. آنچه نصیب آنها شد، با مقاومت ملت ایران هزیمت و شکست بود و برای ملت ایران، عزت، اقتدار، جبران تحقیر گذشتگان به پشتوانه اتکا به قدرت لایزال الهی است که در مقاومت مردم مجسم شده بود، هویدا شد.

شمخانی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم عبرت گیری از هزیمت، روزی آنها را به سمت پرده برداری از مادر بمب ها سوق داده و امروز هم از مادر تحریم ها می گویند. اینها تنها مادرهای بدنام تاریخ هستند که هر دو توان اقتصادی، هسته ای و دفاعی ملت ایران را هدف گرفته اند. ملت ایران بمب اول را بی اثر ساخت و امروز هم می رود که بمب مادر تحریم ها را بی اثرتر سازد.

وی افزود: حتماً تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی مسیری است که این اقدام دژخیمانه ایالات متحده آمریکا را از حَیز انتفاع خواهد انداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: اقتدار امروزین ملت ایران و انقلاب اسلامی پشتوانه قوی برای مدیران، سیاستمداران و رهبران ماست. اینکه درخواست گفت وگو از رئیس جمهور چنین ملتی صورت می گیرد، ناشی از یأس مقابله با ملت ایران است.

شمخانی خاطرنشان کرد: عدم پذیرش این گفت وگو، واقعیت عدم منطقی بودن، جمع شدن اقدامات خصمانه و اهانت به ملت ایران و هم زمان درخواست نابجای گفت وگو آن هم از سوی فردی که ملت آمریکا و برخی سیاستمداران این کشور نسبت به سلامت انتخابش دچار ظن و شک هستند، این فرد در تحقق ایده های انتخاباتی داخلی و خارجی اش شکست خورده، از زمانه چندقطبی گرایی حرف های تک قطبی گرایانه می زند، در حالی که خود خوب می داند اطرافیانش از او بهتر مطلعند، متحدین منطقه اش نیز همینطور می دانند که او توان فعال سازی لاف های خودش را ندارد.

وی افزود: مدتهاست ایالات متحده آمریکا توسط مردم منطقه ما، توسط ملت ما پس از ناکامی در افغانستان و عراق، زندان های جنگ طلبانه اش را به ناچار از آرواره خویش خارج کرده و وقتی در آن سوی دنیا تست موشک قاره پیما صورت می گیرد، تست بمب هسته ای در جنوب شرق آسیا صورت می گیرد، پس از تهدید و لاف، رئیس جمهورش توئیت می کند، حالا می خواهند از همین وضعیت و از این فرد یعنی ترامپ در ذهن برخی ملت ها شخصی دیوانه ترسیم کنند و دیگران را مابین انتخاب اعدام و خودکشی به سمت خودکشی هدایت شده ببرند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ملت ایران در حافظه تاریخی خود ثبت کرده دیگران هم گواه این مدعا هستند که در تاریخ انقلاب اسلامی نه در عصر فعلی چندقطبی، حتی در دوران تک قطبی بودن جهان و حتی بیش از آن در زمانی که دو قطب علیه شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، تهدیدات خود را روانه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی کردند، ملت ایران این تهدید را به فرصت فرصتی برای رشد و توسعه قرار دادند و امنیت و اقتدار منطقه ای و ثبات داخلی کشور ایران ناشی از فرصت زایی از درون تهدید بود.

شمخانی خاطرنشان کرد: امروز در حالی که پایبندی ایران به برجام تایید شده و چند بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی (بیش از 8 بار) عمل به تعهدات جمهوری اسلامی ایران تأیید شده است و جهانیان بر این مساله تاکید می کنند که هیچ مسئله ای در مذاکرات برجام همچون مسائل دفاعی، منطقه ای و موشکی قابل مذاکره نیست و این الگو مورد حمایت جهانیان است.

وی ادامه داد: اما باز هم شر و شورهای بیان شده در اظهارات رهبر آمریکا علیه ملت ایران، اعمال تحریم های جدید و تجمیع تحریم های قبلی، تلاش های عبث علیه ملت ایران در داخل، تلاش برای متحدسازی برای متحدین منطقه ای متفرق و غیرقابل اعتماد، به طور قطع در درون جمهوری اسلامی ایران اتحاد و اجماع درون حاکمیتی، حاکمیت و مردم را علیه تلاش های آمریکا برای اعلام صدای واحد و پرداختن به فوری ترین مشکلات داخلی یعنی حفظ استقلال، اشتغال، معیشت به منظور سکوی پرش و جهش در دستورکار ملت ایران و مجموعه حاکمیتی ایران خواهد بود.

وی افزود: امروز نماد اقتدار در منطقه ما تعریف مشخصی دارد، جمهوری اسلامی ایران در رأس قله اقتدار و صلابت و ثبات قرار دارد و از طرف دیگر، دیگرانی که در طول این چهار دهه به همراهی آمریکا یا به تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف با طراحی توطئه، سیاستگذاری و حتی کمک های ناامن ساز در مرزهای شمال غرب و جنوب کشور ما اقدامات خود را سامان دادند، هم در درون عاجز است، تولید و ثبات و هم در منطقه فاقد هویت هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: آنچه که امروز به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی در مقایسه با داشته های  دیگران قابل اتکاست، ناشی از حضور ملت ایران، تدبیر امام خمینی در عصر خود و امروز مقام معظم رهبری در پس راندن دشمنان و عدم اعتماد به آمریکایی است که نه فقط به مصدق رحم نکرد، بلکه به شاه هم رحم نکرد، نه فقط به شاه رحم نکرد، به صدام هم رحم نکرد. به فقط به صدام رحم نکرد بلکه به مبارک هم رحم نکرد و این در کارنامه عدم اعتماد در ذهن ملت ایران و در ذهن ملت های منطقه ثبت شده به این امید که 13 آبان امسال بیش از گذشته استحکام وحدت، همراه سازی ملت ایران، حاکمیت، حل مشکل اقتصادی کشور در دستورکار همه ما خادمان ملت ایران باشد تا 13 آبان 97 آمریکا در منطقه ما عاجزتر از 13 آبان سال 96 ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : فوتبال سریال

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان