به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فیلم مستند «دلواپس درختان بوم» که روایت زندگی استاد حسین محجوبی نقاش برجسته معاصر است روز جمعه نوزدهم آبان در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لنگرود و با حضور فیلمساز آن اکران می شود.



علی محمد مسیحا، کارگردان این اثر درباره فیلم گفت: این فیلم در ۳ سال فیلمبرداری شده است و کل زندگی استاد از کودکی تا امروز را روایت می کند.



مسیحا درباره هنرمندانی که در این اثر درباره استاد محجوبی به بحث و بررسی پرداخته اند، اضافه کرد: در این فیلم با هنرمندانی همچون ایران درودی، کامران عدل، علی اکبر صادقی، جلال ستاری، جواد مجابی، خسرو سینایی، احمدعالی و خانواده محجوبی مصاحبه شده است و هریک گوشه ای از فعالیت های هنری استاد را مورد ارزیابی قرار داده اند.



او ادامه داد: در بخشی از این اثر حسین محجوبی به روایت زندگی خودش می پردازد و همچنین آرشیو فیلم های قدیمی او و دوره های مختلف نقاشی های این هنرمند به تصویر کشیده شده است.



مسیحا مطرح کرد: در این فیلم مستند بخشی دیگری از فعالیت های محجوبی که طراحی و اجرای پارک هایی همچون ساعی، ملت و نیاوران است هم مورد توجه قرار گرفته تا مخاطب با ویژگی های مختلف شخصیت و زندگی هنری هنرمند آشنایی پیدا کند. ضمن اینکه سعی کرده ام در ۵۲ دقیقه زوایای مختلف زندگی حسین محجوبی را روایت کنم.



نمایش فیلم مذکور روز جمعه نوزدهم آبان ۱۳۹۶در ساعت پنج عصر خواهد بود.



حسین محجوبی متولد سال ۱۳۰۹ در لاهیجان و از چهره های بین المللی هنر نقاشی ایران است. او در سال ۱۳۲۹ به کمک دکتر محمدعلی مجتهدی برای ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته معماری فضای سبز از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد. از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته تحصیلی اش، طراحی پارک ساعی تهران است.



[gallery columns="1" size="large" ids="88996"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان