همین که اخیرا آقای نهاوندیان مامور شده تا تیم اقتصادی دولت را منسجم و برای آن برنامه ریزی کند نشان می دهد که تا به حال هر کسی ساز خودش را می زده و تازه متوجه شده اند که باید همنوا باشند

به گزارش لنگرنیوز، غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: تاکنون برنامه قوی، منظم و مدون که بتواند در مقابل سونامی هایی که هر لحظه به بازار وارد می شود بایستد و بتواند بازار را کنترل و ارز را تثبیت کند از تیم اقتصادی دولت ندیده ام.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور به تنهایی از طریق دیپلماسی و سیاست خارجه قابل حل نیست، گفت: از طریق دیپلماسی بخشی از مشکلات قابل حل است وسیاست خارجی بی تاثیر نیست.

نماینده مردم رشت اظهار داشت: دولتمردان ما باید یک چیز را مد نظر قرار دهند و آن هم پویایی اقتصاد داخل کشور است، چرا که در روابط خارجه  دولت ها سعی می کنند با کشورهایی ارتباط داشته باشند که اقتصاد پویا و توانایی داشته باشند.

جعفرزاده با بیان اینکه اگر زیرساخت های اقتصادی کشورمان را تقویت کنیم روند تعامل و ارتباط ما با کشورهای جهان بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: اما اگر اقتصادمان ضعیف باشد نباید انتظار داشته باشیم که بتوانیم با همه کشورها ارتباط داشته باشیم و در این شرایط جز فروختن عزت و منزلت خودمان کار دیگری نکرده ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که برنامه تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات اقتصادی را چطور ارزیابی می کنید، گفت: من تاکنون برنامه قوی، منظم و مدون که بتواند در مقابل سونامی هایی که هر لحظه به بازار وارد می شود بایستد و بتواند بازار را کنترل و ارز را تثبیت کند ندیده ام.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: وقتی وزیر امورخارجه در فیسبوکش چیزی می نویسد و یا  رئیس بانک مرکزی اظهارنظری می کند بازار ما تکان می خورد، این نشان دهنده این است که بازار ما دارای فونداسیون و پایه های قوی نیست.

نماینده مردم رشت گفت: همین که اخیرا آقای نهاوندیان مامور شده تا تیم اقتصادی دولت را منسجم و برای آن برنامه ریزی کند نشان می دهد که تا به حال هر کسی ساز خودش را می زده و تازه متوجه شده اند که باید همنوا باشند.

جعفرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات اقتصادی جلساتی با نمایندگان و اقتصاددانهای مجلس دارد، گفت: آنطور که انتظار می رفت که جلسات مشترک دولت و مجلس برگزار شود، نبوده است البته مجلس همیشه آمادگی آن را دارد که به دولت کمک کند و شاید یکی از دلایل اینکه دولتی ها جلسات مشترک خود با نمایندگان را آغاز نکرده اند این باشد که هنوز به جایگاه و کمک مجلس پی نبرده اند.(لینک خبر)

گفتنی است که این نماینده مجلس در نطقی به جهت حمایت از کلیات دولت در صحن علنی مجلس در مردادماه سال جاری گفته بود:حوزه اقتصاد، حوزه ای است که موثر بر رفاه و رضایت زندگی روزانه مردم است و مقبولیت نظام در گرو کارآمدی از جمله کارآمدی اقتصادی است. هدف نهایی برنامه اقتصادی دولت یازدهم بهبود وضعیت رفاهی مردم، افزایش قدرت خرید کالا و کاهش شکاف درآمدی است و آنطور که من بررسی کردم در اهداف راهبردی حوزه اقتصادی، بهبود وضعیت رفاهی مردم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم، شغل آفرینی پایدار و مهار بیکاری و گسترش عدالت اقتصادی، ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و داشتن ارتباط سازنده با بازار جهانی و اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه های این دولت است(لینک خبر)

منبع : 8 دی نیوز

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان