به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، براساس نظرات کارشناسان و مسئولان حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع کوچک یکی از مؤثرترین راه ها برای عبور از بحران بیکاری و رسیدن به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

در حالی که این روزها بیکاری مهم ترین دغدغه کشور و مردم استان چهارمحال و بختیاری است عدم توجه و حمایت از تولیدکنندگان این استان را به سمت ورشکستگی و تعطیلی سوق داده و آمار بیکاری را بیشتر کرده است.

حالا با این وضع و اوضاعی که استان چهارمحال و بختیاری در بیکاری رتبه اول را دارد اگر از تولیدکنندگان حمایت نشود و تحولی در این حوزه صورت نگیرد تعطیلی هایی از این قبیل دامن دیگر واحدها را گرفته و در نهایت می تواند تولید و اقتصاد را در استان تحت تأثیر خود قرار دهد.

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اتکا به نفت و اقتصاد تولید محور، ضروری است تا به تولیدکنندگان به خصوص در صنایع کوچک توجهی فراتر از شعار شود.

هر چند، چند سالی است که ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برای حمایت از محصولات تولیدی استان تشکیل شده اما این روزها غبار رکود اقتصادی بر روی واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای تولید سنگ مصنوعی در قطب صنعتی شهرکرد نشسته است به گونه ای که 3 کارخانه موزائیک و سنگ فرش در قطب صنعتی شهرکرد وجود دارد که هر 3 تعطیل شدند و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کنند.

براساس مصوبات ستاداقتصاد مقاومتی تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند خرید خود را از تولیدات داخل استان انجام دهند و در این بی بازاری تولیدکنندگان سنگ مصنوعی و سنگ فرش معابر چشم به خرید دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری بستند اما همچنان چشم انتظار مانده اند.

یکی از کارگران این کارخانه در گفت وگو با تسنیم می گوید: ما در این کارخانه قبلا 12 نفر بودمی که کار می کردیم اما الان با 3 نفر نیرو کار می کنیم.

یکی دیگر از کارگران نیز می گوید: دقیقا همین نمونه سنگی که از یزد وارد استان می شود را خودمان تولید می کنیم و به شهرداری هم اطلاع دادیم که گفتن ما این نوع سنگ ویبره ای را نمی خواهیم و حتما باید پرسی باشد و ما پرسی تولید کردیم با کیفیت بهتر اما باز هم متأسفانه شهرداری توجه ای نکرد.

وی ادامه داد: ما همین محصولات وارداتی را خودمان با کیفیتی بالاتر تولید می کنیم اگر شهرداری سنگ فرش معابر را از ا تهیه کند هر طور بخواهد پول را پرداخت می کند اما اگر از جایی دیگر تهیه کند واریز باید به صورت نقدی انجام شود و با زمان بیشتری به دستشان می رسد.

این موضوع به شهرداری شهرکرد کشیده شد تا ببینیم مسئولان شهرداری این رابطه چه می گویند.

حسین حبیبی معاون عمرانی شهرداری شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: استناد به مدارکی که وجود دارد امسال 95 درصد محصولات در پیاده روها از داخل استان به ویژه شهرکرد است.

وی افزود: از 4 هزار و 500 متر مربع تنها 250 متر مربع از معابر شهرکرد آن هم در پایانه مسافربری آزادی از سنگ های مصنوعی استان یزد استفاده شده است.

معاون عمرانی شهرداری شهرکرد بیان کرد: سعی می کنیم از سال آینده 100 درصد محصولات در صورت داشتن کیفیت مطلوب که استانداردها را رعایت کرده باشند از داخل استان تهیه و استفاده می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان