به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله احمد پروایی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای ملاط اظهار کرد: اولین درس مکتب عاشورا درس غیرت است که در جامعه امروز کمتر مشاهده می شود.

وی بابیان اینکه غیرت یعنی تعصب عاقلانه نسبت به چیزهای باارزش، گفت: عفت و غیرت در جامعه اکنون در حال افول است که لازمه جلوگیری از ناهنجاری ها امربه معروف و نهی از منکر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: همه باید نسبت به ناموس حساس باشیم، زنگ عفاف و حجاب در جامعه به خطر درآمده است که حداقل وظیفه ما تذکر لسانی است.

پروایی منشأ قیام امام حسین را غیرت دینی اعلام کرد و گفت: یکی از وظایف مسلمانان حضور درصحنه ها است و این حضور صرفاً شرکت در انتخابات و راهپیمایی ها نیست بلکه در قبال اساس دین و انقلاب مسئولیت داریم و در زمان لازم باید واکنش مناسب نشان دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حضور درصحنه یعنی همان کاری که امام حسین و شهدا کردند و از جان و مال خودشان برای پایداری انقلاب گذشتند فکر نکنیم که با یک بار پیاده روی اربعین دین حفظ می شود.

وی بابیان اینکه اولین نعمت برای مسلمانان، دین است که در قیامت در خصوص چگونگی حفظ آن در دنیا سؤال می شود، تصریح کرد: باید با زبان خود تا جایی که می توانیم از دین دفاع کنیم که امربه معروف و نهی از منکر سفارش مؤکد اسلام و ائمه اطهار است.

پروایی افزود: حضور درصحنه کافی نیست و این حضور باید نشاءت گرفته از بصیرت باشد و این بصیرت نیز از قرآن، ولایت و ولی فقیه گرفته می شود که هرچه غیرازاین باشد غلط و گمراهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در عصر غیبت حق با ولی فقیه است، بیان کرد: اگر ولی فقیه در رأس حکومت نباشد آن حکومت طاغوت است و در جامعه اسلامی مسئول حکومت باید ولی فقیه یا مسئول اجرایی حکومت توسط ولی فقیه تنفیذ شود تا حکومت مشروعیت داشته باشد.

وی مقابله با استکبار و ظلم ستیزی را یکی از وظایف دیگر مسلمانان دانست و گفت: برخی می گویند جنگ در کشورهای دیگر به مسلمانان چه ارتباطی دارد درحالی که حمایت از مظلوم و مقابله با استکبار در کل جهان از توصیه های مؤکدی است که در قرآن نیز به آن سفارش شده است و اگر در آن سوی مرزهای ایران با داعش و تروریست مقابله نمی شود امروز شاهد جولان داعشی ها در شهرهای ایران بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بی تفاوت ماندن مسلمانان را هدف و شعار دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: حفظ ارزش های اسلامی، دفاع از حرمین و مقابله با استکبار ازجمله مواردی است که مدافعان حرم در این مسیر جان خود را فدا کردند.

پروایی افزود: خدا امام حسین را چراغ هدایت مردم جهان قرار داده است و امروز شاهد حضور گسترده مردم کشورهای جهان در تجمع بزرگ اربعین حسینی هستیم و این عزتی است که خدا به امام حسین داده است.

وی بابیان اینکه هر زمان که انقلاب با چالش مواجه می شود شهدایی نظیر شهید حججی در جامعه گُل می کنند و مسیر را به راه اصلی بازمی گردانند، تصریح کرد: صلابت، عزت و ذلت ناپذیری در چنگال دشمن از خصوصیات بارز شهید حججی بود و احترام به بزرگ تر و بوسیدن دست پدر و مادر شخصیت این شهید را برجسته تر کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان