به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی طی 48 ساعت آینده در منطقه است.

وی افزود: طی پیش بینی به عمل آمده تا عصر یکشنبه شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی متناوب و گاهی وزش باد مهیا است.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: از اواخر وقت روز شنبه تا ظهر یکشنبه با تقویت ناپایداری، تشدید بارندگی و وزش باد برای پاره ای از نقاط استان پیش بینی می شود.

کمانگر بابیان اینکه بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست گفت: از عصر فردا بارش برف برای ارتفاعات بالای دو هزار و 500 متر استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه عصر فردا تا ظهر یکشنبه دریا مواج و طوفانی پیش بینی می شود افزود: مردم استان با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با آب گرفتگی معابر به عمل بیاورند بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورده و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان