مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت 30 مورد وقف جدید در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این موقوفات دارای ارزش ریالی بسیار بالایی هستند.

به گزارش لنگرنیوز ، حجت الاسلام ولی عادلی با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر درباره وضعیت وقف در استان، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال تعداد 30 مورد وقف جدید در گیلان به ثبت رسید که دارای ارزش ریالی بسیار بالایی هستند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف گیلان به دنبال به روز رسانی نیات واقفان است، افزود: به روز رسانی نیات واقفان موجب می شود تا وقف تأثیر بیشتری در بهبود مسایل اجتماعی داشته باشد.

 

این مسئول، گیلان را جزو استان های برتر در برگزاری طرح ازدواج آسمانی بین 17 استان ذکر کرد و گفت: گیلان و خراسان رضوی در برگزاری طرح مذکور در سطح کشور برتر شناخته شدند.

 

 *احداث صحن دوم بارگاه آقا سید جلال الدین آستانه اشرفیه

 

وی، با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در بقاع متبرکه گیلان تصریح کرد: در حال خریداری زمین های اطراف بارگاه ملکوتی آقا سید جلال الدین اشرف در شهرستان آستانه اشرفیه هستیم.

 

عادلی، با بیان اینکه در صورت خریداری زمین های مناسب، صحن دوم حرم احداث می شود، ادامه داد: زمین های خریداری شده شامل بخش هایی از بازار است.

 

 *بقاع کم درآمد برای اجرای پروژه های عمرانی وام دریافت می کنند

 

وی با اشاره به اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی در بیشتر بقاع متبرکه گیلان اذعان کرد: بسیاری از بقاع متبرکه در روستاها قرار دارند و اغلب کم درآمد هستند به همین منظور برای اجرای طرح های عمرانی خود می توانند از اداره کل اوقاف گیلان وام دریافت کنند.

 

وی افزود: یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار از سازمان اوقاف کشور گرفتیم و بین بقاع کم درآمد استان تقسیم کردیم.

 

مدیر کل اوقاف گیلان، با تصریح بر اینکه بقعه امامزاده سید ابراهیم سراوان بازسازی می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار مسجد در سطح استان تقاضای تجهیز یا بازسازی دارند.

 

به گفته وی اوقاف گیلان در راستای اجرای امور عمرانی مربوط به بقاع متبرکه جزو رتبه های نخست کشور است. 

 

*کمک 7 میلیون تومانی اوقاف به حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت

 

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف گیلان تنها ناظر اجرای برنامه های عمرانی و فرهنگی در بقاع متبرکه به ویژه بقعه خواهر امام رضا (ع) و امامزاده ابراهیم است، خاطرنشان کرد: اوقاف استان در جریان آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت در مبلغ 7 میلیون تومان هزینه غذای عوامل اجرایی سازمان های دیگر که به منظور تسهیل در امداد رسانی به مردم این شهرک ورود کرده بودند را پرداخت کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان