به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی با انتقاد شدید از واردات یک میلیون و ۶۰ هزار تن برنج  در یک سال گذشته اظهار کرد: مصرف سرانه برنج هر ایرانی ۳۶ کیلوگرم است و بر این اساس نیاز برنج کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برآورد شده و آز آنجایی که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید  می شود فقط به واردات ۴۰۰ هزار تن برنج نیاز است.

وی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: امسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برنج وارد کشور شد که از نظر ریالی نسبت به پارسال که ۵۰۹ میلیون دلار بود ۹۶ درصد و از نظر وزنی ۷۵ درصد افزایش یافته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از وزیر کشاورزی افزود: محمود حجتی در زمان گرفتن رای اعتماد از نمایندگان خانه ملت به نمایندگان استان های شمالی قول داد که داستان واردات برنج را مدیریت کند اما نه تنها اقدامی نکرد بلکه دقیقا در زمانی که شالی کاران می خواهند دسترنج شان را به قیمت مناسب بفروشند بازار پر از برنج خارجی است و این یعنی کاهش هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومانی قیمت برنج ایرانی.

لاهوتی تصریح کرد: نتیجه واردات بی رویه برنج و این کار آقای وزیر تغییر کاربری حدود ۳ هزار هکتار از شالیزارهاست. مهرداد بائوج لاهوتی یادآور شد: تاکنون یک میلیون تن برنج واردشده است تا پایان امسال هم یک میلیون تن خواهد شد، یک میلیون تن هم به صورت قاچاق وارد می شود، پس به کشاورز بگویم زمینش را بفروشد و برنج نکارد.

وی گفت: هفته کنونی ما نمایندگان استان های شمالی وزیر را احضار می کنیم تا در خصوص واردات بی رویه برنج پاسخگو باشد که البته جوابی هم ندارد.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان