کاسبان خون!

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ ۰۹:۳۳ چاپ کد خبر: 89331
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدرضا راضی طی یادداشتی در سرماله روزنامه افکار نوشت: درحالی که ملت ایران عزادار مصیبت زلزله زدگان است برخی طرفداران دولت دوازدهم گویی از آسیب دیدن مسکن مهر خوشحالند و عکس های مربوط به تخریب منازل مردم در زلزله را با شادمانی دست به دست می کنند. این خوشحالی گویا به هیئت دولت هم رسیده و معاون اول رئیس جمهور بهجای رسیدگی به اوضاع بحرانی مردم، ترجیح می دهد این فرصت را هم برای حمله به «دولت قبل» از دست ندهد. کلیدواژه ای که احتمالا اگر دولت روحانی ۱۰ دوره دیگر هم بر سر کار باشد، باز هم به بهانه های مختلف مورد استناد مسئولان دولتی قرار خواهد گرفت.

ایسنا به نقل از جهانگیری نوشته است که ایشان فرموده اند: ساختمان های تخریب شده متعلق به مسکن مهر بود! واقعا جای این جمله اینجاست؟ شناسایی سازنده ساختمان چه ارتباط و تاثیری در نحوه کمک رسانی دولت به زلزله زدگان دارد؟ مثلا اگر به جای مسکن مهر، مسکن شخصی ساز فرو ریخته باشد (که تصاویر نشان میدهد ریخته) آنوقت هیچ اشکالی متوجه دولت نیست؟ مسکن مهر هیچ، این بیمارستانها که ریخته است را چه کسی ساخته که تقریباً ویران شده اند؟ ترامپ؟ نتانیاهو؟ آل سعود؟...نه! خودمان ساخته ایم. دولت های ادوار مختلف جمهوری اسلامی. با بی مسئولیتی و بی فکری. با مصالح درجه چندم و.... بیآنکه فکر کنیم که ممکن است روی سر هموطنمان خراب شود.


وانگهی، آمار نشان می دهد اگر همین مسکن مهر نبود، تلفات زلزله بسیار بسیار بیشتر بود. زلزله ۷.۳ ریشتری در منطقه ای مثل ایران شوخی نیست و قدرت آن تقریبا ده برابر زلزله ۶.۶ ریشتری بم با تلفات ۲۶ هزار نفری است. دانشجوی دکتری عمران دانشگاه علم و صنعت می گوید: اتفاقا در مجموع با توجه به تصاویر منتشر شده از زلزله به نظر می رسد که مسکن های مهر طبق استاندارها طراحی شده، چرا که سازه و چارچوب ساختمان سالم مانده است.


حالا عده ای بی انصاف و کاسب سیاسی دوره افتادهاند و با عکس و فیلم چند واحد آپارتمان مسکن مهر از میان صدها هزار واحد مسکن مهر (که البته اسکلت هایشان هم اکثرا در برابر زلزله شدید ۷.۵ ریشتری سالم مانده) عقده گشایی سیاسی میکنند. جریانی مشخص در فضای مجازی با زیر سوال بردن پروژه ای که با تمام نقدهای وارد به آن، بیش از ۲میلیون واحد ساختمانی کشور را نوسازی و خانوارها را صاحب مسکن کرد، سعی در القای مطالب ناصحیح و بهره برداری سیاسی از خون هموطنان عزادارمان را دارند. در این میان البته دولتمردان حق دارند خوشحال باشند. چراکه مسکن اجتماعی ساخت آخوندی و دولت دوازدهم مطلقا هیچ آسیبی ندیده است و بعید هم میدانم که حتی با زلزله ۸ریشتری هم آسیبی ببیند. «وعده درمانی» و «مزخرف خوانی» وزیر روحانی چنان کاخ بلندی برای مردم رنج کشیده درست کرده که از باد و باران و زلزله و بمب اتم! هم نیابد گزند. بهترین کار همین است، دیکته ننویس و همیشه طلبکار غلط دیکته دیگران باش.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان