به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه لنگرود با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار کرد: کرمانشاه دارای مردم مظلوم و به تعبیر رهبری پهلوان پرور هستند زلزله زندگی را در چند روز اخیر برای آنان سخت کرده است به همه مردم و مسئولین باید برای کمک به مردم بشتابند.



وی بابیان اینکه مقاوم سازی یکی از پیام های زلزله است گفت: بیمارستانی که کمتر از دو سال قدمت نداشت نیز فروریخت و این درسی برای همه ایران است که برای ساختمان ها مقاوم سازی را جدی بگیریم.



امام جمعه لنگرود بیان کرد: هنوز برخی از روستاها نتوانستند دردهای خود را کاهش دهند و خدمت رسانی به مناطق ضعیف است ولی مردم مجدداً ثابت کردند که در کمک به همنوع منتظر دستور نیستند.



سلیمانی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف تصریح کرد: وقف سنت ماندگار است بعد از انسان برای او ذخیره و در قیامت به عنوان حسنه محسوب می شود.



وی بیان کرد: ازدواج تولید اشتغال حمایت از نخبگان و مباحث قرآنی از جمله مواردی است که لازم است واقفین سمت نیات خود را به این موارد مهم در جامعه سوق دهند.



خطیب جمعه لنگرود بسیج را دارای ریشه قرآنی دانست و افزود: بسیج نهادی مقدس است که فرهنگ دفاع مبارزه با استکبار ازخودگذشتگی را با خود به همراه دارد.



سلیمانی گفت: امروز تشکل های مختلفی از بسیج وجود دارد ولی لازم است تشکل های مختلف از شعار به سوی عمل گرایی حرکت کنند تا شاهد رشد و بالندگی همه آحاد ملت باشیم.



وی با اشاره مشکلاتی که بر سر راه بیماران دیالیزی وجود دارد تصریح کرد: مراجعه افراد دیالیزی به بیمارستان لنگرود زیاد است و فقط ۲۰ دستگاه برای تعداد کثیری از بیماران دیالیزی وجود دارد که کفاف تعداد بیماران زیاد را نمی دهد و لازم است خیرین برای تجهیز تخت و دستگاه های دیالیزی پیش پیشگام شوند.



امام جمعه لنگرود گفت: چند روزی است شهید قاسم حسن پور کلیدبری مهمان شهرمان است که بعد از گذشت چند دهه پیکر این شهید تفحص شده است و داغ غیبت چند ساله این شهید را فقط خدا میداند.



سلیمانی افزود: شهر لنگرود آماده تشییع باشکوه شهید قاسم حسن پور است که ارمغان رشادت و استکبارستیزی آنان موجب عزت و سرافرازی ایران شده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان