به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، احمد سیاوش پور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فراوانی ده گانه اتهامات در گیلان اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر جرائم علیه اشخاص از قبیل ضرب وجرح عمدی، توهین، تهدید و ایراد صدمات غیرعمدی و در مرتبه بعد جرائم علیه اموال از قبیل سرقت، تخریب، کلاه برداری، خیانت درامانت و مزاحمت ملکی و همچنین نگهداری و مالکیت مواد مخدر 10عنوان فراوانی جرائم در استان گیلان بوده اند که این آمار با تفاوت های اندکی در کل کشور مشابه هست.

وی افزود: باید در راستای پیشگیری و کاهش جرائم گام های مهمی را برداریم و بدین منظور ناگزیریم عوامل به وجود آورنده این گونه رفتارهای غیرقانونی را از منظر جامعه شناسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موردبررسی قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه مطلب گفت: درروند موجود غالباً به برخورد با معلول بسنده شده و توجه کمتری به علل وقوع جرائم معطوف بوده است.

سیاوش پور همچنین به موضوع فضای مجازی و جرائم مربوط به آن نیز اشاره داشت و گفت: امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری، بسیاری از امور اساسی مردم در بستر فضای مجازی به انجام می رسد.

وی سهولت و سرعت در انجام کارها و کاهش هزینه ها را از محسنات کاربرد فضای مجازی برشمرد و افزود: امن سازی این فضا برای دسترسی بدون مخاطره مردم به اطلاعات موردنیازشان در حوزه های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه در جهان بافرهنگ ها، سلایق، دیدگاه ها و نگرش های گوناگونی روبرو هستیم گفت: در حال حاضر شبکه های اجتماعی نفوذ فرهنگ های بیگانه را به جامعه مسلمان آسان تر کرده است که این موضوع یقیناً بر افکار همه اقشار تأثیر می نهد. رئیس کل دادگستری استان بابیان اینکه به کلی بستن فضای مجازی فرض محال است، گفت: می توان بافرهنگ سازی و آموزش استفاده صحیح از این فضا و ایجاد درک و فهم درست از آن، خانواده ها را نسبت به آسیب های موجود آگاه نمود تا شاهد تزلزل ایمان و لطمه به اعتقادات دینی آن ها نباشیم.

وی با تاکید بر کنترل و مدیریت و نظارت بر فضای مجازی افزود: در همه دنیا فضای مجازی مدیریت می شود و همه اطلاعات موجود در اختیار همه افراد قرار نمی گیرد که بخشی از این کنترل مربوط به فرهنگ، رفتار، اخلاق و سبک زندگی است.

رئیس کل دادگستری گیلان بابیان اینکه شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی در عین مثبت بودن در حال ضربه زدن به پایه ها و ریشه های اعتقادی و مذهبی مردم است، تصریح کرد: باید ضمن مدیریت این فضا، با رشد و تعالی افکار و پرورش اذهان در راستای اعتقادات دینی مان، جامعه را نسبت به خطرات این عرصه مقاوم کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان