به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،حسن ظهیری در جلسه کارگروه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در رشت با اشاره به پخش تله فیلم “ریشه ها” پیرامون وقایع عملیات کربلای ۲ از سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: در این هفته از تله فیلم “قهرمان” با موضوع زندگی سردار شهید حسین املاکی رونمایی می شود.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان پیرامون برنامه های پخش شده از این مرکز در حوزه شناساندن شهدای مدافع حرم اعلام کرد: “مجاهد بی ادعا”، “آخرین پرواز فرمانده” و “آیینه غیرت” از سری مستند های پخش شده در این راستا هستند.



رئیس کمیته فرهنگی و رسانه شهدای دفاع مقدس گیلان با اشاره به پخش ۴۰ قسمت از برنامه “شجره طیبه” خاطرنشان کرد: ۱۵۰ قسمت از برنامه “آسمانی ها” با موضوع معرفی شهدا و قرائت وصیتنامه آنان تاکنون از سیمای گیلان پخش شده است.



وی با بیان اینکه ۳۶ قسمت از برنامه “قدسیان” با موضوع مصاحبه با خانواده  شهدا پخش شد گفت: در مجموع ۷۸ ساعت در برنامه صدای مرکز گیلان، ۱۵ ساعت در حوزه خبر، ۲۴۰ دقیقه گفت وگو خبری، ۹۱ ساعت در حوزه سیما و ۶۰ ساعت برنامه فاخر در حوزه دفاع مقدس از صدا و سیمای مرکز گیلان پخش شده است.



رئیس کمیته آموزش و پژوهش اسناد شهدای دفاع مقدس نیز در این نشست با بیان اینکه تا سال تحصیلی ۹۵-۹۶ درس دفاع مقدس تحت عنوان ۲ واحد درس اختیاری در دانشگاه ها تدریش می شد اظهار داشت: طبق دستور جدید وزارت علوم این درس به دو واحد مازاد تغییر پیدا کرده است.



فاطمه کریمی با بیان اینکه درس دفاع مقدس از سال ۸۹ تا ۹۵ در دانشگاه گیلان به ۵ هزار دانشجو تدریس شد عنوان داشت: این آمار در سال ۹۵-۹۶ به دلیل تغییر رویکرد وزارتخانه علوم به ۳۵ دانشجو رسیده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان