به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهنام سعیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: عملیات آواربرداری با شدت و جدیت در شهرها و روستاهای آسیب دیده آغاز شده و زلزله زدگان نیز در محلهای اسکان اضطراری استقرار دارند.

وی افزود: تمامی امکانات اعم از چادر، پتو، وسایل خوراکی، پوشاک و ... به اندازه کافی توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد که از همه مردم نوع دوست و مسئولان در این رابطه سپاسگذار هستیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به در پیش بودن  فصل سرما در کشور گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان، اسکان اضطراری به صورت کامل انجام گرفته و سازوکار اسکان موقت نیز با شتاب و جدیت در پیش است.

به گفته سعیدی، بعد از پایان آواربرداری کار اسکان موقت زلزله زدگان انجام می گیرد و بعد از این مرحله فرآیند اسکان دائمی آنها با سرعت در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: تعدادی کانکس برای اسکان موقت به محل زلزله زده ارسال شده اما بررسیها برای اینکه آیا از کانکس یا سازه دیگری برای اسکان موقت بهره گرفته شود، در حال انجام است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: کار اسکان موقت زلزله زدگان نیز در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد و تمامی این فرآیند با برنامه ریزی و جدیت به مرحله اجرا در می آید.

سعیدی همچنین از هموطنان نوع دوست درخواست کرد تا کمکهای خود را برای فراهم کردن ضروریات زلزله زدگان به سمت کمکهای نقدی سوق دهند و مبالغ اهدایی به زلزله زدگان را به شماه حساب 99999 جمعیت هلال احمر واریز کنند.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مصدومان زلزله کرمانشاه که به بیمارستانهای تهران یا سایر نقاط کشور اعزام شدند، گفت: بسیاری از مصدومان این حادثه تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعداد واحدهای تخریب شده و نیازمند تعمیر در استان کرمانشاه(منطقه زلزله زده) اظهار کرد: حدود 11 هزار واحد مسکن روستایی نیازمند بازسازی است و 4 هزار 500 واحد شهری نیز در همین زمینه باید بازسازی شود.

سعیدی ادامه داد: در اصل به غیر از واحدهای نیازمند بازسازی، حدود 15 هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی نیز باید تعمیر شوند؛ جمعاً حدود 30 هزار و 500 واحد شهری و روستایی نیازمند بازسازی، بهسازی و تعمیر هستند که این مهم نیز از سوی دستگاههای ذیربط انجام می گیرد.

وی درباره تامین اعتبار این واحدها نیز اظهار کرد: برای بازسازی 11 هزار واحد مسکن روستایی مبلغ 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 25 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: برای 4 هزار 500 واحد شهری نیازمند بازسازی نیز مبلغ 6 میلیون تومان بلاعوض و 35 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده است.

به گفته سعیدی، صاحبان 15 هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی مناطق زلزله زده که نیازمند تعمیر هستند نیز تسهیلات 12 میلیون تومانی با بازپرداخت 7 ساله دریافت خواهند کرد.

وی همچینین در پایان درباره زلزله روز گذشته شهر بروجرد اظهار کرد: آسیب دیدگی جدی در این زلزله ایجاد نشده و تنها تعداد اندکی از مردم در حین وقوع حادثه دچار دستپاچگی و آسیب شدند که به صورت سرپایی درمان صورت گرفت؛ مشکل خاصی بابت این زلزله به وقوع نپیوسته است اما کارشناسان در حال برآورد خسارتهای احتمالی هستند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان