به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، محمدصادق حسنی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، به درماندگی بانک مرکزی در مقابل بنگاه داری بانک ها اشاره و اظهار کرد: بانک مرکزی در رابطه با بنگاه داری بانک ها درمانده و درواقع می توان گفت بریده است.

وی بابیان اینکه بانک مرکزی اعلام می کند اصلاً نمی داند در مقابل با هر رفتار بانک ها چه اقدامی باید انجام دهد، افزود: تاکید می کنم اگر بانک مرکزی نمی داند چگونه باید مشکل مردم و بانکداری را حل کند، استعفا دهد و مسئولیت را به شخص دیگری بسپارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست بانک مرکزی مبنی بر اینکه مجلس راه حلی برای بنگاه داری بانک ها بیابد، گفت: بخش وسیعی از نمایندگان از پزشکان و معلمان و غیره هستند و همه نمی توانند در خصوص بانک داری و غیره به بانک مرکزی ارائه راه حل بدهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید در مقابل همه تهدیدات پولی و مالی راه حلی داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هرروز ما با یک مشکلی که مردم را سرگردان می کند مواجه هستیم و بانک مرکزی هیچ راه حلی برای معضلات ارائه نمی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و آب مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در هیچ جای قانون بانکداری بر بنگاه داری بانک ها تاکید نشده، تصریح کرد: بانکی که از مشتری پول می گیرد و به جای اینکه سپرده های مردم را به تولیدکننده وام بدهد تا هم چرخ تولید بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور، زمین خریدن و ساختمان خریدن را سرلوحه کار خود قرار می دهد تا چند صباحی دیگر سود بیشتری ببرد.

حسنی با اشاره به واضح بودن تخلفات بانک ها ، گفت: کاملاً هم واضح هست که بانک ها سرمایه های مردم را تبدیل به خانه، زمین و ساخت وساز و غیره کرده اند و از سند خوردن ها و ثبت شدن آن ها در ثبت اسناد کاملاً تخلفات آن ها محرز است.

وی در ادامه افزود: چطور ممکن است که یک موسسه مالی و اعتباری پس از چند سال فعالیت در هر نقطه ای از کشور زمین و ملک و غیره داشته باشد اما هیچ واکنش از سوی بانک مرکزی نسبت به آن ها دیده نشود.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به عوض شدن تعریف بانک در حال حاضر، مطرح کرد: بانک کارش گرفتن پول از مردم و پرداخت وام به افرادی هست که طرح قابل توجیه اقتصادی دارند و می توانند با سرمایه های مردم شرکت و یا هر مجموعه تولیدی را به راه بی اندازد تا اقتصاد کشور رونق پیدا کند اما اکنون تعریف بانک در جامعه کنونی عوض شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف نظارت بانک مرکزی گفت: متأسفانه بانک ها اکنون در یکجایی زمینی به مبلغ یک میلیارد تومان می خرند و سال بعد همان زمین را به مبلغ سه میلیارد تومان می فروشند، که این اقدام آن ها خلاف و می توان جلوی آن ها را گرفت و من سؤالم اینجاست آقای سیف و دولت در مقابل با این تخلفات دقیقاً چه کاری انجام داده اند؟

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان