به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. در حال حاضر رقابت بین قهرمانی نیم فصل بین دو تیم پرسپولیس و پارس جنوبی ادامه دارد. این رقابت در این هفته به اوج خود می رسد. البته اگر پیکان و پارس جنوبی در این هفته امتیاز از دست بدهند و شاگردان برانکو مقابل ذوب آهن پیروز شوند در آنصورت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی جشن زودهنگام قهرمانی نیم فصل خود را برگزار می کند.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

گسترش فولاد - سایپا؛ برد بدون دایی؟

گسترش فولاد قبل از باخت مقابل استقلال دو برد متوالی داشت اما در ورزشگاه خالی آزادی سه امتیاز را به شاگردان شفر داد. سایپا هم یک پیروزی جنجالی مقابل سیاه جامگان به دست آورد اما علی دایی از روی نیمکت اخراج شد تا در این بازی فقط نظاره گر بازی شاگردانش از روی سکو باشد.  سایپا اگر در این بازی پیروز شود همچنان خود را در جمع بالانشینان جدول حفظ می کند و گسترش هم برای رسیدن به رتبه تک رقمی در جدول تلاش می کند. فیروز کریمی مربی کهنه کاری است که برای نجات گسترش به این تیم آمده است و تیمش به راحتی امتیاز از دست نمی دهد.

پیکان - استقلال؛ پیکان سواری بلد است؟

پیکان بعد از 7 برد متوالی در دو هفته اخیر فقط یک امتیاز کسب کرده ، شاگردان جلالی هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان که در ته جدول بود سه امتیاز از دست دادند و اکنون مقابل استقلال اصلی قرار می گیرند. آبی پوشان تهرانی با شفر روند رو به رشدی را آغاز کرده اند و بازی های هدفمندی را ارایه می کنند. هرچند استقلال هنوز در گلزنی مشکل دارد و با 8 گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. استقلال در این هفته حداکثر می تواند تا رده هفتم جدول صعود کند اما پیکان در صورت پیروزی شانس رسیدن به رده دوم جدول را هم دارد. البته مساوی یا شکست پیکان زمینه ساز جشن قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در نیم فصل را فراهم خواهد کرد.

هر دو تیم 9 گل خورده دارند و جز مستحکم ترین خطوط دفاعی لیگ هستند. بنابراین نمی توان انتظار داشت که در این بازی گل های زیادی ردوبدل شود. در استقلال درخشش فرشید اسماعیلی در بازی با گسترش نوید بخش حضور یک بازیکن گلزن و بازیساز در این تیم است. باید دید شفر آلمانی که مهد ساخت بنز محسوب می شود، پیکان سواری بلد است و می تواند دومین برد متوالی آبی پوشان را دشت کند یا جلالی این مربی آلمانی و خوش قلب را شکست می دهد.

سپاهان - استقلال خوزستان؛ برد برای صعود

سپاهان هفته گذشته در دیداری پرگل و جذاب مقابل نفت آبادان شکست خورد تا کرانچار دست خالی آبادان را ترک کند و به فکر جبران در بازی با استقلال خوزستان باشد. استقلالی که از پیکان قدرتمند سه امتیاز گرفت تا خود را از انتهای جدول جدا کند. در نیمه دوم جدول رقابت امتیازی تیم ها بسیار فشرده است و فاصله تیم هشتم تا پانزدهم جدول فقط 4 امتیاز است. بنابراین یک برد می توانند تیمی مثل سپاهان و استقلال خوزستان را چند رده در جدول جا به جا کند.

فولاد - سپیدرود؛ سومین برد شاگردان پورموسوی؟

فولاد با دو برد متوالی مقابل پارس جنوبی و ذوب آهن خود را به رده چهارم جدول رسانده و این هفته هم میزبان سپیدرود ته جدولی است که سه شکست پشت سرهم داشته و دوباره در جمع تیم های فانوس بدست قرار گرفته است. سپیدرود از نظر مالی شرایط مناسبی ندارد و حتی نظرمحمدی سرمربی تیم یکبار اعلام کرد اگر وضعیت به همین صورت باشد از تیم کناره گیری می کند با این حال فولاد شرایط مناسبی دارد و دغدغه امکانات و مشکلات مالی مثل حریفش را ندارد. به این ترتیب پیروزی برای شاگردان پورموسوی دور از دسترس نیست.

پرسپولیس- ذوب آهن؛ جشن قهرمانی زودهنگام نیم فصل مقابل قلعه نویی؟

پرسپولیس در 6 بازی اخیرش فقط دو مساوی داشته و اکنون هم با 27 امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول لیگ قرار دارد. شاگردان برانکو می خواهند از عنوان قهرمانی خود در این فصل نیز دفاع کنند البته سرخپوشان شانس دارند روز جمعه نصف قهرمانی خود را جشن بگیرند . پرسپولیس با 6 گل خورده قویترین خط دفاع لیگ را تا هفته سیزدهم در اختیار دارد. ذوب آهن اما در 7 بازی آخرش فقط یک پیروزی داشته است. اکنون این مسابقه فرصتی ایده آل است تا سبزپوشان اصفهانی شروعی دوباره در لیگ داشته باشد. شاگردان قلعه نویی 19 گل زده دارند و از خطوط حمله زهردار لیگ هستند. تقابل قلعه نویی و برانکو دو مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران دیدنی است. هر دو مربی هم نگاهی احترام آمیز به یکدیگر دارند و باید دید در رقابت تاکتیکی این دو مربی و بازیکنان دو تیم کدام برنده می شوند. پرسپولیس در صورت پیروزی مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد و شاید قهرمان نیم فصل هم شود. ذوب آهن هم برای صعود یک پله ای در جدول در این بازی تلاش می کند. این بازی می تواند جذاب ترین مسابقه لیگ شود.

نفت تهران - پارس جنوبی؛ رویای صدرنشینی دوباره شاگردان تارتار؟

نفت تهران سه باخت متوالی داشته و به رده پانزدهم جدول سقوط کرده است. این در حالی است که حمید درخشان مدام می گوید تیمش همچنان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد! از سویی دیگر پارس جنوبی که در 11 هفته باختی نداشت در دو بازی اخیرش مقابل فولاد و پرسپولیس دو شکست یک بر صفر را تجربه کرد تا به رده دوم جدول سقوط کند.شاگردان تارتار برای اینکه به باختن عادت نکنند باید از حریف بحران زده خود سه امتیاز بگیرند. محسن فروزان هم که یک پنالتی جنجالی را مقابل پرسپولیس از دست داد اکنون بیش از گذشته در کانون اخبار حاشیه ای فوتبال ایران قرار گرفته است. پارس جنوبی این هفته شانس بازگشت به صدر را دارد به شرطی که ذوب آهن از پرسپولیس سه امتیاز بگیرد.

سیاه جامگان - پدیده؛ دربی مشهد

دربی مشهد حداقل برای هواداران دو تیم در استان خراسان جذاب خواهد بود هرچند که توان دو تیم به هیچ وجه برابر نیست! پدیده در رده پنجم جدول است و سیاه جامگان به ته جدول چسبیده است. تنها برد سیاه جامگان در این فصل در هفته دوم رقم خورده و این تیم روی نوار ناکامی گام برمی دارد. 6 باخت و یک مساوی نتایج سیاه جامگان یا مشکی پوشان! در این هفته های اخیر است. تیمی که حتی نامش مدام تغییر می کند برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند. پدیده هم برای باقی ماندن در بالای جدول و کورس با مدعیان سه امتیاز بازی را می خواهد.

نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز؛ نبرد جوانان در برزیل ایران

هر دو تیم بازی آخرشان در لیگ را برده اند و شرایط مناسبی برای این مسابقه بزرگ در آبادان دارند. نفت آبادان با فراز کمالوند نتایج قابل قبولی گرفته هرچند هر از گاهی فراز از جدایی از نفتی ها سخن می گوید! یحیی گل محمدی می داند با شاگردان جوانش کار سختی در برزیل ایران دارد. نفتی ها بازیکنان تکنیکی و با تجربه ای چون جاسم کرار دارند اما تراکتورسازی با جوانان جویای نام همچنان به دنبال دفاع از اعتبار گذشته است. فراز کمالوند سابقه سرمربیگری تراکتورسازی را هم دارد و با سبک فوتبال این تیم تبریزی آشناست.

برنامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر:

هفته چهاردهم: بزرگداشت هفته وحدت

پنجشنبه 9 آذر96‏

پیکان تهران - استقلال تهران- ورزشگاه شهدای شهر قدس- ساعت 15 ‏

فولاد خوزستان - سپیدرود رشت- ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 15:30‏

فولاد مبارکه سپاهان - استقلال خوزستان- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15:15‏

گسترش فولاد تبریز – سایپا تهران- ورزشگاه بنیان دیزل اصفهان- ساعت 15‏

جمعه 10 آذر96‏

سیاه جامگان مشهد – پدیده خراسان- ورزشگاه متعاقبأ اعلام می شود. - ساعت 15:45‏

نفت تهران - پارس جنوبی جم- ورزشگاه تختی تهران- ساعت 15‏

صنعت نفت آبادان – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 16:45‏

پرسپولیس - ذوب آهن اصفهان- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 15

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان