به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر با اشاره وضعیت آب وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده هوای سرد و بارش زا از غروب پنج شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به ماندگاری این سامانه بارشی در استان افزود: طی پیش بینی های انجام گرفته شرایط برای کاهش دما 3 تا 6 درجه سلسیوس، وزش باد و بارش باران تا اوایل هفته آینده مهیا است.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه برای ارتفاعات استان بارش برف پیش بینی می شود گفت: بارش برف در این مدت در ارتفاعات بالای یک هزار و 500 متر استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه عصر جمعه تا ظهر یکشنبه دریا مواج و طوفانی پیش بینی می شود افزود: مردم استان با توجه به آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به احتمال خسارات، بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و کشاورزی، فرمانداری ها و شهرداری ها و سازمان آتش نشانی با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن خسارت های احتمالی به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی و سرما به عمل آورند بیان کرد: کارشناسان توصیه های کارشناسی را صادر کنند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان