به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، نتایج یک نظرسنجی جدید که برای اندیشکده بروکینگز انجام شده نشان می دهد اکثر مردم آمریکا پایبندی کشورشان به توافق هسته ای برجام را در راستای منافع امنیتی کشورشان می دانند.

55 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند تصور می کنند پایبندی ایران و آمریکا به مفاد توافق هسته ای برجام شانس ایران برای «ساخت سلاح های هسته ای» را کاهش می دهد. 70 درصد از مشارکت کنندگان هم پایبندی دو کشور به این توافق را در راستای منافع آمریکا در زمینه امنیت ملی ارزیابی کرده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی ماه گذشته از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته ای برجام خودداری کرده و تصمیم گیری درباره سرنوشت آن را به نمایندگان کنگره محول کرد. ش

شرکت کنندگان در نظرسنجی بروکینگز، در پاسخ به این سوال که آیا با تصمیم ترامپ درباره عدم صدور تأییدیه برای ایران موافقند، نظرات پراکنده ای ابراز کرده اند. 37 درصد گفته اند که با تصمیم ترامپ مخالفند، 35 درصد با آن موافقت کرده اند و 27 درصد پاسخ «نمی دانم» را انتخاب کرده اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی است 63 درصد از افراد نمونه، با تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس مخالفند و 31 درصد از آن حمایت می کنند.

  [gallery columns="1" size="large" ids="90115"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان