به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور صبح امروز در یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 شهید روحانی و طلبه استان گیلان در مسجد میرزا کوچک سلیمانداراب رشت اظهار کرد: از دوران مشروطه تاکنون با اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی بوده که توانسته ایم به رشد برسیم.

وی با اشاره به دوران قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) افزود: ما شهدای بسیار زیادی از روحانیون داریم که با زیر بار شکنجه، توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهدای محراب در کشور، تصریح کرد: بسیاری از روحانیون و طلبه ها با جان فشانی عمامه خود را کفن کردند و در مقابل زورگویان ایستادند.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به مصادره و ماهیت زدایی دشمنان از روحانیون جریان ساز، بیان کرد: برخی ها تلاش کردند تا برچسب ملیت گرایی و لیبرالیسم را به روحانیون بزنند اما خون شهدا اجازه نداد که ویران گران تاریخ و استکبار جهانی موفق شوند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به نهضت جنگل در گیلان افزود: اگرچه قلم های مزدور و آلوده به مواجب تلاش می کنند تا شخصیت این سردار رشید روحانی را ضربدر بکشند اما اسلام خواهی میرزا و تعبد آن به اسلام و حلال و حرام الهی موجب شده تا میرزای جنگلی آن ها را نابود کنند.

وی با اشاره به روحیه ضد استکباری میرزا کوچک گفت: قیامی که میرزا در حدود صدسال پیش آغاز کرد و در مقابل کفر ایستاد هرگز از صحنه روزگار محو نخواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه میرزای شیرازی و میرزای جنگلی با یکدیگر تقارن هدف دارند، افزود: میرزای شیرازی زمانی که انگلیس میخواست با قرارداد تنباکو استقلال کشور را تهدید کند میرزای شیرازی با نیم خط فتوا هدف بریتانیا را باطل کرد و همه شهدای روحانی در مقابل استکبار قد علم کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نقش محوریت و پرچم داری روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت نقش بارور کردن باورهای مردم را دارد، اگرچه میرزای جنگلی با فتوا توانست مقابل استکبار بایستد اما با دفاع و مبارزه در جنگل استیلای حقوق مردم را محقق کرد.

ذوالنور با اشاره به حضور 150 شهید روحانی در گیلان گفت: هیچ دستی نمی تواند نقش میرزا و 150 شهید روحانی استان گیلان را از جبین مردم گیلان بزداید.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور به نقش کلان روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقشی که امام خمینی و روحانیت در دوران دفاع مقدس ایفا کردند بسیار پررنگ بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پشتیبانی روحانیون در دوران دفاع مقدس گفت: ما یادمان نمی رود که نمایندگان رهبری در استان ها، ائمه جمعه و جماعات با تبلیغ و تشریح مظلومیت رزمندگان اسلام، به مردم انگیزه دادند که سیل خروشان نیروهای مردمی آهنگ رفتن به عرصه های خون و خطر را ترغیب می کردند.

نماینده مردم قم در خانه ملت بابیان اینکه دوران دفاع مقدس به لشکر 25 شمال کشور غبطه می خورد، گفت: نقش محوری آیت الله شهید احسان بخش و خطبه های ائمه جمعه بر پشتیبانی از رزمندگان اسلام و موج کمک های مردمی بسیار ارزشمند و قابل ملاحظه است.

ذوالنور همچنین به نقش مسئولیتی رزمندگان اسلام در میدان نبرد اشاره کرد و گفت: همه با فعالیت یگان رزم آشنا هستند اما باید اشاره کرد که در کنار ارکان نظامی، روحانیت هستند که به جایگاه فرهنگی جبهه می پرداختند و آن نقش محوری در آن ها با روحانیت بوده است.

وی همچنین به نقش فرماندهی روحانیت در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: زمانی که عملیات کربلای 4 و 5 مهم ترین قرارگاه ما که 12 محور اسلامی ما را هدایت می کرد فرماندهی آن را یک روحانی به نام بشردوست بر عهده داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی تخصصی روحانیت بیان کرد: ما روحانی در دوران دفاع مقدس داشتیم که خلبان هلیکوپتر بودند و در کنار آن روحانیونی هم داشتیم که به عنوان جراح در بخش های درمانی ازجمله اتاق عمل مشغول به کار بودند.

رئیس کنگره شهدای روحانی و طلبه کشور با اشاره به نقش تبلیغی روحانیت در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: خیل عظیمی از روحانیت ازجمله مراجع در راستای ترویج مسائل احکام و تاریخ اسلام و هیئت داری در دوران دفاع مقدس حضور داشتند که خلأ اعتقادی جبران می شود و در این راستا ده ها تن از ائمه جمعه به شهادت رسیدند.

ذوالنور بابیان اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی امروز نیز روحانیت را رها نکرده گفت: استکبار جهانی دروغ هایی را می سازند که از راست شیرین تر است و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا به اسلام و روحانیت ضربه وارد کنند.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و 300 شهید روحانی داده ایم، افزود: در یک مقطعی تعداد شهدای روحانی در کشور 2.5 برابر شهدای سایر اقشار است.

نماینده مردم قم بابیان اینکه برخی ها نه از موضع داعش بلکه از فضای مجازی و تریبون های سیاسی، آرمان و اهداف انقلاب را تهدید می کنند گفت: تا مکتب جبهه در جامعه دارای معنا و مفهوم است و روحانیت معظم و ولایت در کشور حضور دارند اجازه داده نمی شود تا ارزش های اسلامی مخدوش شود.

ذوالنور با تأکید بر اینکه مردم اجازه نمی دهند تا میرزاهای زمان به مسلخ کشیده شوند، تصریح کرد: یکی از مصادیق هنرنمایی مردم که تفاوت آن با ادوار تاریخ نشان می دهد قیام 8 دی مردم گیلان است که به تارک جمهوری اسلامی می درخشد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان