سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در ادامه پایش و بازدیدهای مستمر خود از بازارهای شهرستان،  تعدادی پرندگان وحشی زنده را که توسط شکارچیان شکار شده بودند در بازار مرکزی ضبط و پرندگان مذکور  پس  از اطمینان از وضعیت جسمانی، در  طبیعت تالاب کیاکلایه رهاسازی شدند.



وی گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به استان و عدم صدور مجوز شکار پرندگان، هرگونه شکار، حمل و عرضه حیوانات وحشی  جرم بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.



رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود افزود: طبق ماده 10 تا 13 قانون شکار و صید و ماده 680 قانون مجازات اسلامی شکار، صید، حمل، عرضه و خریدوفروش جانوران وحشی از قبیل خوتکا، چنگر، انواع اردک، فیلوش، طاووسک، غاز و انواع پرندگان شکاری به صورت زنده یا کشته و اجزای آن ها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم بوده و مرتکبین به حبس تا سه سال محکوم خواهند شد.



نجات تصریح کرد: در یک ماه اخیر سه نفر از فروشندگان پرنده در بازار مرکزی لنگرود به مراجع قضایی معرفی شدند.



وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 261 مورد تور هوایی، 333 مورد تور زیرآبی، پنج تله بازگیری و شش عدد اسلحه در این شهرستان از متخلفان و شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده است.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان