به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ایران با کوه ها، بیابان ها و جنگل های انبوهش تعدادی مکان ترسناک و اسرار آمیز دارد که داستان های عجیبی در درون هر کدام از آن ها نهفته است. قصد داریم شما را با بعضی از مکان های مرموز و ناشناخته ایران آشنا کنیم. در بخش اول از سری گزارش ها به سراغ جنگلی مرموز در در نزدیکی مشهد رفتیم و امروز قصد داریم در بخش دوم شما را با مکان مرموز دیگری از این سرزمین جذاب آشنا کنیم.
به گزارش نواندیش، جزیره قشم در فاصله چند کیلومتری ساحل جنوبی ایران در مقابل شهرهای بندرعباس و بندر خمیر واقع شده است. این جزیره دارای  300 کیلومتر مربع مساحت است، 135 کیلومتر طول دارد و به طور استراتژیک در تنگه هرمز قرار گرفته است.
 این جزیره شامل 59 شهر و روستا است و جمعیت آن حدود 100000 نفر است. مردم محلی در زمینه ماهیگیری، ساخت و ساز، تجارت و خدمات فعال هستند.
اما دره ستارگان واقع در روستای برکه خلف، حدود 15 کیلومتری شهر قشم به عنوان یکی از عجایب بیشمار این جزیره فوق العاده داستان های عجیب و ترسناکی در دل خود جای داده است.
چرا نباید شب به این دره پای گذاشت؟!
 این منطقه گالری با شکوهی از ویژگی های طبیعی است در عمق 7 تا 15 متر زیر فلات اصلی، از جمله ستون ها، مخروط های تیز، آرک و لبه های همه ساخته شده از شن و سیمان طبیعی است. اما هر کسی از دلایل به وجود آمدن این دره عجیب تفسیری دارد، بعضی از مردم بومی این منطقه این دره را نتیجه ی برخورد ستاره ها با زمین می دانند و به این دره «ستاره افتاده» می گویند.
برخی هم معتقدند این دره خانه ارواح است و قلعه ای است که آنها در آن پنهان شده اند و این دره که در روز آرام و بی صدا میهمان غریبه هایی می شود که برای بازدید از آن می‏ آیند، در شب داستان دیگری دارد و در تسخیر ارواح و اجنه است، برای همین هم هر شب کسی از اهالی در ورودی مسیری که به دره می رسد، نگهبانی می‏ دهند که کسی به قلمرو ارواح پا نگذارد، چون اگر کسی شب هنگام به این محدوده پا بگذارد، زنده بیرون نمی آید.
دلایل واقعی شکل گیری این مکان چیست؟
اما تفسیر دانشمندان از این پدیده سحرانگیز چیز دیگری است، بر اساس یافته های علمی این دره به دوره ی زمین شناسی سنوزوئیک تعلق دارد و بیش از ۲ میلیون سال از شکل گیری آن می گذرد و در واقع این کوه های تراش خورده، حاصل فرسایل باد است و در واقع این حرکت باد بر سطح ماسه و شن و خاک است که در طول هزاران هزار سال، این اشکال عجیب و را به وجود آورده است. البته باران هم در این میان بی تاثیر نیست و حرکت چرخشی باران های تند وسیلاب هایی که ایجاد می کنند، تغییراتی در شکل ستون ها و دیواره ها در دره ستارگان ایجاد می کند.
با این حال هنوز راز واقعی این دره کشف نشده است و اگر واقعا کنجکاو به کشف رموز آن هستید باید شب به ترس غلبه کرده و در این دره مرموز پای بگذارید!
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان