به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حسن خسته بند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، به ضرورت اصلاح ساختاری وزارت جهاد کشاورزی تاکید و اظهار کرد: جهاد، بنیاد، سپاه و بسیج از یادگاران امام راحل ما بودند که در جنگ تحمیلی و بعد از جنگ بسیار برای کشور مفید بودند.

وی با اشاره به نقش پررنگ جهاد در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در اوایل انقلاب جهاد در روستاها اقدامات چشمگیری انجام می داد و بسیار در نزد مردم عزیز بود و بسیاری از کارهای عمرانی با حضور جهاد انجام می گرفت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی سپاه و جهاد را دو بال توسعه انقلاب برشمرد و گفت: اتحادی بسیار خوب بین جهاد و مردم در گذشته وجود داشت و بعد از جنگ نیز جهاد سازندگی در کنار سپاه به عنوان دو بال توسعه برای نظام مطرح بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجویان در گذشته بعد از فارغ التحصیلی در جهاد مشغول می شدند و با حضور در روستاها در همه حوزه ها برای مردم خدمات شایانی انجام می دادند.

خسته بند با اذعان به اینکه در دوران جنگ نیز جهاد سازندگی مهندسی رزمی جنگ را بر عهده داشتند و شهدای بسیاری را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند که عنوان سنگر سازان بی سنگر لقب گرفته اند، تصریح کرد: در سال های اخیر نیز مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی را در سپاه دادند و خدمات بسیار خوبی انجام شده اما فاصله بسیج سازندگی با جهاد بازهم زیاد است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت افزود: معتقدم اگر باز همچون گذشته وزارت جهاد سازندگی به گذشته برگردد شاهد اهتمام ویژه ای در راستای خدمات رسانی همه جانبه به روستائیان خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر به دلیل فشار زیادی که بر روی وزارت راه و شهرسازی است بیشترین خدمات و امکانات به داخل شهر می رسد، گفت: خدمات دهی وزارت راه و شهرسازی به روستائیان به جهت اینکه سخنگویی ندارند و کسی هم نیست که کارشان را پیگیری کنند وضعیت خوبی ندارند و در مضیقه هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اصلاح ساختاری جهاد کشاورزی در مجلس ششم اشتباه بزرگی بود، مطرح کرد: با ادغام کشاورزی و جهاد عملکرد مورد انتظار از جهاد سازندگی به کلی فراموش شده و ما شاهد عملکرد خوبی در سطح روستاها نیستیم و بااینکه وزارت جهاد کشاورزی در کلیات موفق هست اما در بخش هایی که از آن جداشده شاهد ضعف های بسیار چشمگیری هستیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد سازندگی سخنگوی روستائیان و دیده بان دولت در سطح روستا بود که می توانست مشکلات مردم را به دولت منتقل کند و در راستای حل مشکلات آن ها بکوشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه حضور و خدمت در جهاد برای همه یک افتخار محسوب می شد، گفت: اکثر نمایندگان مجلس در ادوار گذشته به گونه ای مرتبط با جهاد بودند که با آن تشکیلات کار می کردند و حضور خود را در جهاد یک افتخار می دانستند اما با تصمیمی که در آن زمان گرفته شد تمام ساختارهای جهادی فروریخت و ما شاهد ضعف در روستاها هستیم.

خسته بند بر ضرورت اصلاح جهاد کشاورزی و برگشت آن به ساختار اوایل انقلاب تاکید کرد و گفت: اگر مجدداً بخواهیم به وضعیت قبلی جهاد با اصلاح ساختاری بسیار اندک برویم بسیار چاره گشا خواهد بود و معتقدیم هر جا که جلوی ضرر گرفته شود منفعت است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان