به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده شکل گیری جریانات جنوبی، روند افزایش دما و وزش باد گرم جنوبی طی سه شنبه تا چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی های آینده افزود: برای بامداد سه شنبه لغایت صبح چهارشنبه، افزایش دمای 3 تا 5 درجه و وزش باد گرم شدید در ارتفاعات، دامنه ها و به تدریج نواحی جلگه ای پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: با توجه به احتمال وزش باد شدید ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بخش های مختلف جهاد کشاورزی (نظیر گلخانه داران، مرغداری ها و پرورش دهندگان ماهی) تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی به عمل آورند.

کمانگر با اشاره به نفوذ هوای سرد از روز پنج شنبه افزود: از روز پنج شنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ هوای سرد و بارش زا، شرایط برای کاهش محسوس دما، مه آلود بودن وزش باد و بارندگی شدید، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها و احتمال رعدوبرق و تگرگ تا روز جمعه پیش بینی می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی عمل آورند بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه ای و... با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورده و توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان