به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد لاهوتی امروز در نشست خبری بابیان اینکه واردات بی رویه برنج، به خاطر منافع یک عده ای است که در دستگاه های دولتی  نفوذ دارند اظهار کرد: در دستگاه های دولتی هم یک عده هستند که منافع آن ها را بر منافع ملی کشور می فروشند و این کارها خلاصه اش اتفاقات امروز برنج گیلان می شود.

وی افزود: هفته گذشته یک سؤالی را از وزیر جهاد کشاورزی پرسیدم که میزان برنجی را که نیاز داریم چقدر است؟ و ایشان علی رغم این که همیشه بر اساس سرانه کشور می گفت ۳۶ کیلو اما این دفعه حرفش را عوض کرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، حسنی نماینده مردم  رشت هم حضور داشتند گفت:  من به وزیر گفتم که اصلاً در مورد دو میلیون ۸۰۰ هزار تن نمی خواهم بحث کنم و همان سه میلیون ۲۰۰ هزار تن شما که من اعتقاددارم عدد غلطی است و ما اعتقادداریم که دو میلیون ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می شود اما وزیر به دو میلیون ۲۰۰ هزار اعتقاد دارد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما همان یک میلیون تن برنج تولیدی را در کشور نظر بگیریم، شش ماهه سال گذشته ۶۰۸ هزار تن وزارت  و در هفت ماه امسال هم یک میلیون ۶۰ هزار تن برنج وارد کردند و با توجه به این مسئله الآن تکلیف چیست؟


وی بابیان اینکه وزیر برای ثبت سفارش محدد به وزارت بازرگانی نامه نوشته است گفت: یک میلیون تن تا پایان سال و با محاسبه یک میلیون تن قاچاق در جمع سه میلیون تن می شود و این یعنی که وزیر یک کشور می خواهد از راه واردات کشور را اداره کند.


عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: من در جلسه با وزیر کشاورزی گفتم که اجازه دهید ما حداقل زمین هایمان را تغییر کاربری دهیم تا  دست از سر ما بردارید زیرا شما نیاز به کشاورزی ندارید و ما هم نمی خواهیم کشاورزی کنیم.


لاهوتی با اذعان به اینکه در آن جلسه وزیر کشاورزی به من گفت ما تحت فشار یک عده هستیم بیان کرد:  وزیر در آن جلسه گفت که من تحت فشار آقای جهانگیری هستم و یک بار دیگر هم گفته بودند ما تحت فشار آقای شریعتمداری هستیم.


وی بیان کرد: من فردای آن روز مصاحبه کردم که اگر  اقتصاد مقاومتی ما آقای جهانگیری قرار است بگویند ما درهرصورت در حق کشاورز ظلم کنیم من سراغ رهبری معظم انقلاب می روم و دست به دامن ایشان می شوم.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بعدازاین اتفاقات  حجتی آمد و نامه نوشت به وزارت صنعت معدن و تجارت که فعلاً واردات متوقف شود که خدا را شکر متوقف شده است و من انتقادات بسیاری از ایشان دارم و ازجمله نمایندگانی هستم که سخت دنبال استیضاح ایشان هستم.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان