به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه رفع موانع تولید سیاهکل که در سالن شهید آوینی فرمانداری شهرستان سیاهکل برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در سیاهکل که توسط دهیاران و مسئولین این شهرستان بیان شد، اظهار کرد: باید با اولویت بندی مشکلات شهرستان سیاهکل برطرف شود.

وی بابیان اینکه نظر مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: با انجام سفرهای شهرستانی و جویا شدن مشکلات مردم؛ توزیع اعتبارات در استان را انجام می دهیم.

استاندار گیلان بابیان اینکه مشکل مردم اشتغال زایی است، افزود: مشکل مردم در حال حاضر همین است و از دهیاران و شوراها م می خواهم تا علاوه بر مباحث عمرانی در این موضوع نیز ورود کنند.

سالاری تصریح کرد: در سیاهکل دو ظرفیت گردشگری و کشاورزی وجود دارد که می توانند در این شهرستان به یکدیگر کمک کنند.

وی با اشاره به استفاده از تسهیلات دولتی به اشتغال آفرین های روستایی گفت: اگر شخصی بخواهد در روستایی یک واحد بوم گردی انجام دهد؛ در طرح هادی از آن ها حمایت می شود، اما اگر افرادی بخواهند از شهرهای دیگر در اینجا ویلا سازی کنند موردحمایت ما نیستند.

نماینده عالی دولت در استان بابیان اینکه اولویت اول ما در استان و به ویژه سیاهکل گردشگری است، افزود: ما آمادگی داریم سرپوشه ای که بازاریابی و هماهنگی های لازم را برای واحدهای بوم گردی و هتل داری انجام دهد را جوانان و یا شرکت های ثبت شده به شهرستان بدهیم.

سالاری گفت: می بایست پیشرفت بخش گردشگری، آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در منطقه تقویت شود.

وی در رابطه با بخش کشاورزی اظهار کرد: جهاد کشاورزی می بایست طرح، پیشنهاد و حمایت های لازم را برای بخش کشاورزی، به ویژه مناطق محروم انجام دهد.

استاندار گیلان بیان کرد: در بخش گازرسانی سعی می کنیم موانع قانونی جهت گازرسانی به روستاها را رفع کنیم.

سالاری در رابطه با مشکلات آب شرب روستاها، تصریح کرد: محلی کردن تأمین آب، مشکلات خودش را دارد و هزینه زیاد و اختلاف سطح موجود موجب می شود تا نتوانیم در همه جا به صورت مجتمع انجام بدهیم.

وی بابیان اینکه پیگیر اجرایی شدن سد دیلمان هستیم، گفت: برخی از مسئولین شهرستانی از آب منطقه ای گلایه مند هستند که باید پیگیر آن باشند تا این سد اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان در رابطه باکارخانه سیمان گیلان سبز دیلمان افزود: اگر می خواستیم امروز تصمیم بگیریم فرق داشت تا اینکه بخواهیم در رابطه باکار انجام شده ای حرف بزنیم، اگر خوب است که بسیار عالی و اگر مشکلی دارد نیز نمی توانیم آن را تعطیل کنیم.

سالاری بیان کرد: مردم منطقه در آن حضور دارند و ماشین های آن نیز مشکلاتی را به وجود آورده اند که باید رفع شود، البته باید خدماتی نیز به مردم بدهند که می گویند داده ایم اما در آمارها تناقض وجود دارد که می بایست در بهداشت، ورزش و ... به مردم منطقه خدمت رسانی کنند.

استاندار گیلان در رابطه با مطالبات چای کاران، گفت: دولت سهم خود را در هفته گذشته به صورت کامل پرداخت کرده، اما باید پیگیر مطالبات از طریق کارخانه داران بود که از مردم همین منطقه هستند.

وی در رابطه با مشکل زباله استان گیلان، افزود: تنها راهی که بخواهیم مشکل را حل کنیم این است که در سه نقطه از استان زباله سوز راه اندازی کنیم تا مشکل برطرف شود.

سالاری در رابطه با مدارس بدون استفاده تصریح کرد: می بایست این واحدها را در اختیار واحدهای گردشگری داد تا بتوان از این طریق در منطقه اشتغال زایی انجام شود.

وی خطاب به مدیران کل استان گیلان، گفت: سفر روزانه خود را به شهرستان ها افزایش بدهید، برای این کار با فرماندار هماهنگ شوید و در یک روز از صبح تا غروب به شهرستان ها بروید و با مردم دیدار کنید تا مشکلات پیگیری و رفع شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان