به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فرامرز مصطفوی عصر امروز در نشست کارگروه رفع موانع تولید در سال شهید املاکی اداره ارشاد لنگرود بابیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته نتایج مطلوبی داشت اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در فصل های مختلف جذب اعتبار شد.



 

وی از تسهیلات پیش بینی شده دولت در سال ۹۶ خبر داد و افزود: در سال گذشته برای دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی تعیین تسهیلات شد.



 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود بابیان اینکه در سال ۹۵ بخشی از اعتبارات به رونق و تولید اختصاص یافت گفت: ۷۰ درصد اعتبارات سال ۹۵ برای بخش سرمایه در گردش و 30 درصد طرح های سرمایه ای سهم شهرستانی را به خود اختصاص دادند.



 

مصطفوی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان لنگرود پیش بینی اعتبارشده است تصریح کرد: سهمیه صنعت، معدن و تجارت ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سهمیه جهاد کشاورزی ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، سهمیه گردشگری ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سهمیه واحدهای صنوف ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود .



 

وی بابیان اینکه شرایط و ضوابط استفاده از تسهیلات همانند سال گذشته است بیان کرد: امسال بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی به تسهیلات در گردش افزوده شده است و بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله خواهد بود.



 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود از سهم ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این بخش خبر داد و افزود: در دریافت این تسهیلات منعی برای افراد وجود ندارد و کسانی که برای نوسازی نیازمند تسهیلات هستند می توانند از سقف نامحدود این تسهیلات این بخش اقدام کنند.



 



مصطفوی از طرح تکاپو یا اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: منبع تأمین اعتبار این طرح از بودجه سال ۹۶ خواهد بود که سهم لنگرود 95 میلیارد تومان است که حوزه های کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت می توانند متقاضیان خود را وارد این بخش کنند .



 

وی بابیان اینکه نرخ بهره این وام ها از ۱۱ تا ۱۶ درصد خواهد بود اظهار کرد: دولت این وام ها را برای واحدهای خاصی پیش بینی کرده است همچنین برای مناطق روستایی از ۵ درصد یارانه استفاده خواهد شد.



 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود بابیان اینکه اطاقور از مناطق محروم لنگرود است گفت: ساکنین این منطقه می توانند برای طرح نوسازی از تسهیلات ۵ درصد یارانه ای استفاده کنند اما واحدهای صنعتی و تولیدی شهرها از این مزایا بهره مند نمی شوند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان