به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ذبیح نیکفر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان، با اشاره به ضربه مهلک واردات برنج به سطح تولید و درآمد کشاورزان شمالی اظهار کرد: ما تاکید کردیم که نباید برنج مازاد بر نیاز وارد کشور شود، اما وارد شد و ناراحتی قشر کشاورزان ازجمله برنج کاران را رقم زد.

وی بابیان اینکه بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شده که تقریباً دو برابر کسری برنج است، افزود: با حجم وارداتی که در میزان برنج صورت گرفته، کلاس برنج کاری و کشاورزی به کلی تعطیل شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو واردات برنج با تذکرات پیاپی نمایندگان شمالی گفت: در مجلس به وزیر تذکر دادیم و پیگیری های نمایندگان شمال کشور باعث شد تا ثبت سفارش ها لغو و از ادامه واردات برنج جلوگیری شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت:در تذکرات مجلس هم مطرح کردم که واردات برنج موجب آسیب تولید داخلی می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با شرایط واردات کلاً در کشور خاطرنشان کرد: از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که تا زمان داشتن کالاهای مشابه داخلی از واردات کالای خارجی ازجمله محصولات کشاورزی ممانعت شود.

نیکفر با اشاره به خطر افتادن معیشت برنج کاران با واردات بی رویه از سوی دولت گفت: واردات بی رویه برنج علاوه بر تولید به اشتغال کشور هم ضربه مهلک زده است و در حال حاضر کشاورزان نمی توانند معیشت زندگی خود را به کاهش درآمدی که داشته اند مدیریت کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان