به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، تعارف سبوس وزیر جهاد کشاورزی به کشاورز گیلانی نقل محفل های دنیای حقیقی و مجازی شده و حرف این است که وزیر به جای پاسخ درست و منطقی به کشاورزی که در تولید یکی از نیازهای اصلی کشور نقش دارد چرا با واژه سبوس به دنبال خاموش کردن کشاورز منتقد بود.

 

نصیر جینور لنگرودی کارشناس علوم سیاسی در این خصوص یادداشتی را به تحریریه لنگرخبر ارسال کرده است.

 

در این یادداشت آمده است:

 

ازآنجایی که برنج یکی از اصلی ترین و رسمی ترین مواد غذایی در سفره های ایرانی است و برنج ایران یکی از مرغوب ترین برنج ها در سراسر دنیا به حساب می آید درحالی که برنج های خارجی وارد ایران می شود ممکن است برخی از برنج ها آلودگی قارچی یا آلوده به فلزات سنگین مانند آرسنیک، سرب و جیوه باشند.

 

کسانی که از واردات بی رویه برنج سود می برند شاید این مسائل خیلی برایشان اهمیت چندانی نداشته باشد، وزیر جهاد کشاورزی جناب محمود حجتی در بیست و سوم آذر از تعدادی از کارخانه های چای و برنج در شهرستان لنگرود گیلان بازدیدهایی را به عمل آورد.

 

در این بازدیدها در کارخانه برنج کوبی در چاف لنگرود سؤالی از طرف یکی از کشاورزان زحمتکش چافی مطرح می شود مبنی بر این که چرا برنج بی رویه وارد می شود؟ با این که هزینه تولید برنج داخلی زیاد است چرا روزبه روز قیمت برنج داخلی در حال کاهش است؟ چه کسانی و کدام آقازاده برنج را وارد می کنند؟

که البته اطرافیان وزیر سعی می کنند به صحبت های کشاورز پایان دهند ولی کشاورز محترم که رنج زیادی در تولید برنج کشیده است سعی دارد با التماس و خواهش جوابی قانع کننده از وزیر دریافت کند ولی متأسفانه آقای وزیر به یکی از همراهانش با لحنی تمسخرآمیز اشاره می کند که مقداری سبوس به این کشاورز بدهند تا بخورد!

 

گشتی در کتب طب اسلامی و سایت های مختلف زدم تا معنای دقیق سبوس را باآنکه خوب معنای آن را می دانستم بیایم متوجه شدم که سبوس فایده های بسیاری جهت تغذیه دام ها دارد و چرا در این صحبت جدی کشاورز با وزیر، جناب وزیر این اصطلاح را به کاربردند نمی دانم!

 

فقط این احتمال را دادم شاید جناب وزیر در بازدیدهایشان برای اولین بار از خواص سبوس در کارخانه های برنج در حین بازدید آشنا شده بودند و ذوق زده شده اند

 

ای کاش آقای لاهوتی نماینده لنگرود و آقای سالاری استاندار گیلان از این سبوس بااین همه فایده ای که برای آن مطرح است را به عنوان سوغاتی گیلان به آقای وزیر هدیه دهند تا شاید به فواید اعجاب انگیز آن بیشتر متوجه شوند.

 

گویا مسئولین عادت به دهن کجی به مردم کرده اند.
آقای وزیر جهاد کشاورزی نه از یک نفر بلکه می بایست از مردم زحمتکش و برنج کار شمال ایران عذرخواهی کند.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان