به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شیرزاد روشن عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با گرامیداشت روز مقابله با زلزله و کاهش بلایای طبیعی اظهار داشت: بحث مقاوم سازی روستاهای بخش اطاقور از اولویت های بخشداری است و با توجه به این که بیشتر روستاهای بخش دارای طرح هادی هستند چندین سال است که مکاتبات زیادی با منابع طبیعی برای واگذاری زمین های مسکونی انجام داده ایم.

وی افزود: بسیاری از منازل این بخش قدمت ۴۰ تا ۱۵۰ سال و نیاز مبرم به بازسازی دارند اما متأسفانه با سهل انگاری رئیس منابع طبیعی شهرستان، زمین های ملی داخل طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار نمی شود.

بخشدار اطاقور ادامه داد: از طرفی کمیته امداد و بهزیستی برای افراد تحت خود از بخشداری برای صدور پروانه درخواست کمک کرده اند و ما برای خانه های قدیمی و خانه های تخریب شده در اثر سیل پروانه صادر کردیم اما متأسفانه رئیس منابع طبیعی برای همه این مردم تشکیل پرونده داده و از آن ها شکایت قضایی کرده و برای مردم منطقه نگرانی ایجاد کرده است.

روشن با تأکید بر اینکه مردم منطقه از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند گفت: دو تن از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در آتش سوزی سال ۹۵ منزلشان سوخته بود پروانه صادر کرده بودیم و مبلغی هم به آن ها کمک کرده بودیم اما رئیس منابع طبیعی متأسفانه علی رغم آگاهی از وجود منزل در منطقه و قرار گرفتن در منطقه طرح هادی از آن ها شکایت کرده و آن ها را به دادگستری معرفی کرده اند.

وی از فرماندار و نماینده شهرستان برای کمک به این افراد درخواست کمک کرد و اظهار داشت: زلزله اخیر لنگرود و شهرستان، بسیاری از منازل بخش اطاقور را دچار آسیب کرد و اگر یک زلزله شدیدتر در منطقه رخ دهد با شرایط موجود باید منتظر مصیبت برای مردم باشیم.

بخشدار اطاقور افزود: با سهل انگاری مسئولان و ادارات و مزاحمتی که برای مردم ایجاد می کنند در اثر وقوع زلزله باید منتظر عواقب بدی باشیم.

روشن ادامه داد: ما انتظار داریم منابع طبیعی و دیگر ادارات کمک کنند تا بهزیستی و کمیته امداد بتواند برای محرومان خانه جدید بسازد اما متأسفانه رئیس منابع طبیعی به ظاهر می گوید من کمک می کنم اما برای پروانه ای که سال ۹۵ با اطلاع منابع طبیعی صادر شده بود بعد از ۲ سال از مردم محلی شکایت کرده است.

وی تأکید کرد: ما درخواست داریم در قالب ماده ۴ ساماندهی مسکن، زمین ها را به بنیاد مسکن واگذار کند تا عزیزانی که کاربری مسکونی دارند مشکلی نداشته باشند.

بخشدار اطاقور در پایان اظهار داشت: سیاست رئیس جمهور محترم و استاندار محترم گیلان حمایت از اقشار ضعیف جامعه است اما متأسفانه این حمایت از سوی رئیس منابع طبیعی وجود ندارد و ما از ایشان در این خصوص انتظار بیشتری داریم. ما به دنبال تخریب منابع طبیعی نیستیم و انتظار داریم در چهارچوب حفظ منابع طبیعی مردم هم زندگی عادی خود را داشته باشند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان