به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، فاطمه اسماعیل پور عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود اظهار کرد: لنگرود دارای 4 کتابخانه در بخش مرکزی، شلمان، اطاقور و کومله است که به دنبال ساخت کتابخانه در شهر چاف و چمخاله هستیم که مقدمات آن انجام شده است.  

وی بابیان اینکه قطعه زمینی در چاف و چمخاله برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شد که ساخت آن نیز 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی مقرر شد تا مکان دیگری برای ساخت کتابخانه در چاف و چمخاله بنا شود ولی از دوره شهردار قبلی تا شهردار جدید این شهر علی رغم مکاتبات انجام شده هنوز مکان جدیدی برای ساخت کتابخانه اعلام نشده که در این خصوص قصور و کوتاهی شده است.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود با انتقاد بر کم توجهی برخی ادارات شهرستان به مقوله کتاب خوانی تصریح کرد: در حوزه کتاب، کتاب خوانی و مطالعه در شهرستان کوتاهی و قصور صورت می گیرد.

 

اسماعیل پور با گله از عدم حضور مسئولین ادارات در این جلسه، تصریح کرد: برای 41 مدیر شهرستان دعوت نامه رسمی ارسال شد ولی فقط یک چهارم مدیران در این جلسه شرکت کردند، همان طور که ما در جلسات مدیران دیگر دستگاه ها شرکت و نظر دهی می کنیم همین توقع را از دیگر مدیران داریم.

 

وی بابیان اینکه همه باید با همدلی و همفکری کارها را جلو ببریم و تنهایی نمی توان کارکرد، افزود: سرانه عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان بیش از 11 درصد در بین کتابخانه های استان است که از این حیث لنگرود در رتبه نخست قرار دارد.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود بیان کرد: خوشحالیم درزمانی که همه سرگرم فضای مجازی هستند در این رتبه قرار داریم و عضویت در کتابخانه های لنگرود روزبه روز در حال رشد است.

 

اسماعیل پور بابیان اینکه طبق آخرین آمار به ازای هر  2/5 نفر یک جلد کتاب در کتابخانه های لنگرود قرار دارد، گفت: بعد از توسعه فیزیکی سالن طبقه دوم کتابخانه لنگرود مخاطبین کتابخانه نیز بیشتر شده است و بخش هایی برای کودکان، کافی نت، سالن مطالعه و ... ایجادشده است.

 

وی گفت: روستای لات لیل ظرفیت خوبی برای کتاب خوانی و مطالعه دارد که طی مذاکره با بخشدار اطاقور مقرر شد تا کتابخانه روستایی در روستای لات لیل احداث شود.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان لنگرود بابیان اینکه هزینه های جاری کتابخانه ها از سهم نیم درصد از شهرداری ها تأمین می شود، تصریح کرد: لازم است شهرداران در پرداخت نیم درصد کتابخانه ها توجه بیشتری کنند تا بتوانیم خدمات بهتری را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان