به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی کرمی صبح امروز در مراسم نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت بابیان اینکه مشکل پژوهشی کشور خیلی جدی است اظهار کرد: داروهای ضد سرطان و ضد هپاتیت ما خیلی گران و نزدیک به یک میلیون تومان است درحالی که یک بشکه نفت نزدیک به ۳۰ دلار است.

وی بابیان اینکه دولت صرفا به فکر پتروشیمی است افزود: ما باید به مسائل پژوهشی و علمی توجه کنیم و بحث پتروشیمی نباید در اولویت باشد.

بنیان گذار بیوتکنولوژی کشور گفت: تحول در حوزه مدیریت دانش علم و فناوری در کشور از مهدکودک تا دانشگاه ضرورت دارد.

کرمی بیان کرد: غربی ها از سه سالگی بر روی فرزندان فرهنگ سازی می کنند، آن ها دارای سیستم هستند و ما سیستم نداریم و حتی غربی ها نخبگان کشور ما را هم بررسی و رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از وزارتخانه های ما ضعیف عمل می کنند افزود: وزارت بهداشت و وزارت علوم ما درزمینهٔ فرهنگ سازی و کارهای پژوهشی نیاز به تحول دارد و باید به زمینه کارهای پژوهشی بیشتر توجه کنند.

بنیان گذار بیوتکنولوژی کشور بابیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی ما شورای انفعال فرهنگی است تصریح کرد: بعضی از اعضا شورای فرهنگی در جلسات فقط خوابیدن و فقط بله و خیر می گویند و هیچ نظر خاصی ندارند چون در این زمینه تخصص ندارند.

کرمی با انتقاد از ساختار آموزشی کشور گفت: ۹۹ درصد پایان نامه های کشور در کتابخانه ها خاک می خورند و دانشگاه ها منطبق بر بازار نیست و ما دانشجو فوق لیسانس بیکار تحویل جامعه می دهیم که این نشان می دهد که کارآموزشی مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: در پانزده سال آینده کیت ها جای دستگاه های بزرگ بیمارستان ها را خواهد گرفت، ما هنوز در فنّاوری نسل دوم هستیم و نیاز به پیشرفت داریم.

بنیان بگذار بیوتکنولوژی کشور بیان کرد: دانشگاه های ما در رشته تخصصی خود فرورفته اند و حوزه های اطراف خود را مطالعه نمی کنند که این یک مشکل اساسی برای اساتید ما است و باید تغییر روش دهند.

کرمی گفت: محیط زیست سالم، غذا به حد کافی، سلامتی و انرژی از چهار مؤلفه اصلی یک کشور توسعه یافته است، چرا باید دستگاه های پزشکی ما از غرب بیاید درحالی که چنین استعدادهای نابی در گیلان داریم.

پروفسور کرمی بابیان اینکه ما با تفکر وزیر علوم در کشور مشکل داریم افزود: ما ۴۰ سال است که مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت را در کشور داریم درحالی که در کشور آمریکا همواره صنعت و دانشگاه در ارتباط است.

بنیان بگذار بیوتکنولوژی کشور بابیان اینکه بزرگ ترین پروژه ارتش آمریکا سرباز آینده است تصریح کرد: ترکیبی از علوم انسانی، تجربی و ریاضی در این کتاب است درحالی که در کشور ما خانواده ها از رفتن دانش آموزان به رشته انسانی جلوگیری می کنند ولی در غرب نخبه ها را به رشته انسانی می فرستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس صنایع خودرو کرده جنوبی برای آموزش خودروسازی به ایران سفر کرد افزود: درحالی که کشور کره هم زمان با کشور ما شروع به صنعت خودروسازی کردند که این نشان می دهد صنعت خودروسازی ما ضعیف عمل کرده است.

کرمی بیان کرد: وزیر سن بالا در عرصه های اجرایی به درد کشور نمی خورد زیرا من در صحبت های خودم در مراسم ها به فنّاوری روز دنیا اشاره می کنم و این مسئولان خواب هستند، با این وضعیت انتظار هم داریم که پیشرفت کنیم.

بنیان بگذار بیوتکنولوژی کشور بابیان اینکه موانع اصلی پیشرفت در کشور موانع فرهنگی است تصریح کرد: کمبود بودجه تحقیقاتی، تعداد محقق و دانشمند و تجهیزات موانع ما نیست بلکه ما باید برای پیشرفت جامعه مشکل موانع فرهنگی خود را حل کنیم.

وی بابیان اینکه استادهای ما جزء گرا شده اند بیان کرد: اساتید باید کل گرا باشند و نباید سر مسائل کوچک زودرنج باشند و سعی کنند در برخورد با مسائل گذشت داشته باشند.

پروفسور کرمی با انتقاد از مسئولان دولتی کشور گفت: برخی از مسئولان برای پیروزی مقاومت بر داعش جشن نگرفتند اما برای برجامی که هیچ تأثیری در زندگی مردم نداشت جشن گرفتند و من شرمنده از روی شهدای مدافع حرم هستم.

بنیان بگذار بیوتکنولوژی کشور بابیان اینکه مافیاهای کتاب درسی از نخبگان تجارت می کنند تصریح کرد: روی دیوارهای دانشگاه تهران فروش پایان و پروژه سفارشی تبلیغ می شود که این واقعاً تأسف بار است.

وی بابیان اینکه فقر فرهنگی در جامعه وجود دارد افزود: اگر کسی توانایی مدیریت فرهنگی کشور را ندارد باید بگذارید که نخبگان سرکار بیایند و جوانان باید مدیریت کشور را به دست بگیرند.

کرمی پروفسور با انتقاد از واردات بی رویه برنج خارجی به کشور تصریح کرد: در استانی که تولیدکننده برنج است برنج خارجی وارد می شود و چرا در مغازه های گیلانی ها باید برنج خارجی به فروش برسد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان