به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ذبیح الله نیک فر امروز در نشست خبری بابیان اینکه باید مشکلات مردم را حل کنیم اظهار کرد: در بحث نظارت چای هم ما انتظار داریم سازمان چای و کلیه دستگاه های اجرایی که به آن ها مربوط می شوند مثل وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

وی با انتقاد از وضعیت تولید چای در کشور گفت: بعضی از کشورها در یک دهه اخیر سطح زیر کشت و تولیدشان چند برابر شده است درحالی که ما از دهه 70 تاکنون تولید ما از 70 تا 80 هزار تن چای به 20 هزار تن رسیده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از کشورها درزمینهٔ چای با توجه به تحقیقاتی که کردند پیشرو هستند و به نتایج درخشانی رسیده اند.

نیکفر با ارائه یک پیشنهاد به وزیر جهاد کشاورزی افزود: به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد می کنم زمین هایی که پوشش جنگلی ندارند را با ارائه تسهیلاتی به مهندسین جوان کشاورزی بدهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بابیان اینکه باید به مهندسین جوان کشاورزی اعتماد شود تصریح کرد: این زمین ها استعداد پرورش چای را دارند و باید به مهندسین کشاورزی که بیکار هستند داده شود و برای اشتغال آن ها تسهیلاتی پرداخت و امکاناتی فراهم شود که آن ها بیایند باغ های جدید احداث کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی از مردم در پاییز و زمستان ها هم وارد باغ های چای می شوند خاطرنشان کرد: این کشاورزان زحمت کش برای اصلاح باغ های چای ما کمک می کنند و برای نوسازی بوته های چای و جابه جایی بوته های جدید تلاش فراوانی انجام می دهند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان