وزش باد شدید و کاهش دما در راه گیلان

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ ۰۹:۳۰ چاپ کد خبر: 91083
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی های آینده گفت: برای روز یک شنبه وزش باد شدید پیش بینی می شود اما از روز دوشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها جمعه پیش بینی می شود.

بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم در بعضی از مناطق استان است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی های آینده افزود: روز یک شنبه در بعضی از نقاط وزش باد شدید پیش بینی می شود و دمای هوا به طور نسبی به خصوص در ارتفاعات و دامنه ها افزایش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بیان کرد: با توجه به احتمال وزش باد شدید ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی جدا خودداری کنند.

کمانگر با اشاره به نفوذ هوای سرد از روز دوشنبه تصریح کرد: از روز دوشنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به تدریج شرایط برای بارندگی، وزش باد، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند افزود: بخش های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری ها و شهرداری ها، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، آتش نشانی و جهاد کشاورزی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: مسئولان مربوطه توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : 60هزار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان