به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید مهدی رجایی عصرامروز در همایش زلزله در کانون زینبیه لنگرود اظهار کرد: اگر زلزله چند وقت گذشته در این شهرستان موجب خسارت عمده می شد دست ما خالی بود که البته این صرفاً مربوط به لنگرود نیست.



 

وی لازمه در امان ماندن در حوادث طبیعی را آموزش و اقدام به موقع دانست و افزود: در هر جای دنیا اگر آموزش، ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی وجود نداشته باشد و به موقع وارد عمل نشوند باید منتظر خسارت های زیادی بود.



 

شهردار لنگرود بابیان اینکه آموزش و ایمنی مقابله با حوادث طبیعی صرفاً به برگزاری همایش ها نباید ختم شود تصریح کرد: آموزش مسائل رانندگی از طریق تعلیم در مدارس تأثیرگذار بود و لازم است درباره ایمنی در مقابل زلزله و بلایای طبیعی نیز آموزش از مدارس آغاز شود.



 

رجایی بیان کرد: بیش از نیمی از شهر لنگرود دارای بافت فرسوده است که اگر حادثه از در این مناطق پیش آید در تردد خودروهای خدمات رسان و امدادرسانی با  مشکل مواجه هستیم.



 

وی بابیان اینکه برای ساکنان منازل فرسوده جهت احداث بنای جدید تشویق هایی را در نظر می گیریم گفت: برای سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرسوده تا جایی که بتوانیم مسائل را تسهیل می کنیم تا شاهد رشد نوسازی و مقاوم سازی بر مبنای اصول قانونی باشیم که درنتیجه موجب زیباسازی شهری و مقاوم سازی در برابر حوا ث طبیعی می شود.



 

به گزارش فارس نخستین همایش زلزله با همکاری اعضای جمعیت هلال احمر، آموزش وپرورش و بهزیستی توسط شهرداری و شورای شهر لنگرود به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بالای طبیعی برگزار شد که اعضای هلال احمر به آموزش ایمنی در برابر حوادث پرداختند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان