به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، جمشید بائوج لاهوتی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان اظهار کرد: لنگرود از شهرستان های پیشگام در راستای مبارزه به جهل و بی سوادی است.  

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب 50 درصد جمعیت لنگرود بی سواد بودند، افزود: با تلاش های صادقانه همه فعالان این عرصه در حال حاضر نرخ باسوادی در این شهرستان به 99.4 درصد رسیده است.

 

رئیس اداره آموزش وپرورش لنگرود با اشاره به اینکه کمتر از یک درصد جمعیت این شهرستان بی سواد هستند، تصریح کرد: به لحاظ حجم ابلاغی از سوی معاونت استان برای لنگرود ما 13 درصد بیش از حجم محوله به شهرستان تلاش کرده ایم.

 

وی رفع معضل بیکاری را از اهداف آموزش وپرورش در بحث سوادآموزی خواند و افزود: سوادآموزی گروه هدف، تحکیم آموخته های سواد آموزان و انتقال آن از فعالیت های نهضت سوادآموزی است.

 

بائوج لاهوتی با تأکید به استفاده از همه ظرفیت ها برای ریشه کنی بی سوادی در لنگرود گفت: در این شهرستان 70 نیروی تحصیل کرده آماده به کار وجود دارد که در حال حاضر 22 نفر مشغول به کار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه لنگرود در بین شهرستان های گیلان رتبه پنجم باسوادی را دارا است، افزود: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا حتی یک بی سواد در سطح منطقه نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام علیرضا محیطی امام جمعه کومله نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات در خصوص فراگیری سواد گفت: علم و آگاهی روح دین است و همه باید تلاش کنیم تا بی سوادی و جهل در جامعه ریشه کن شود.

 

فرماندار لنگرود نیز اساس حکومت رژیم سابق شاهنشاهی را بی سوادی خواند و اظهار کرد: قبل از انقلاب سواد مخصوص افراد خاصی بود و عموم مردم محروم از فراگیری علم و دانش و دانشگاه بودند.

 

سید رضا جوادپور یکی از سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی را ریشه کنی بی سوادی دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام (ره) نهضت سوادی راه اندازی شد و آموزشیاران با عشق و انگیزه برای مبارزه با جهل و بی سوادی خدمت کردند.

 

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان