به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر،محمدصادق حسنی امروز در گفت وگو با خبرگزاری فارس در رشت از آغاز استیضاح حجتی، وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: 89 تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با طراحی 46 بند سؤال از وزیر خواستار استیضاح و برکناری حجتی از سمت وزارتخانه جهاد کشاورزی هستند.

وی با اعلام اینکه طرح استیضاح وزیر را امروز تحویل هیئت رئیسه داد، افزود: هیئت رئیسه به مدت یک هفته وقت دارد تا طرح استیضاح را به کمیسیون ارجاع دهد که ما قانع نخواهیم شد و طرح پس از اولین جلسه علنی مجلس به صحن کشیده می شود و ماندگاری حجتی بر کرسی وزارت خانه به دو هفته هم نخواهد کشید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عملکرد وزیر جهاد کشاورزی موجب خشم نمایندگان و کشاورزان شده، گفت: نباید بیش از این کشاورزان را در رنج و تنگنا نگه داشت بلکه باید هر چه سریع تر وضعیت وزارت خانه جهاد کشاورزی سامان پیدا کند.

نماینده مردم رشت در خانه ملت در تشریح و تبیین برخی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات داخلی کشاورزی به علت واردات بی رویه و متضرر شدن کشاورزان و عدم توانایی ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات داخلی یکی از بندهای استیضاح حجتی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه عدم توجه در جذب بودجه مصوب و خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی از دیگر بندهای استیضاح هست، بیان کرد: عدم اجرای الگوی کشت و عدم حمایت جدی از کشاورزان باسیاست گذاری در نحوه مناسب کشت در کشور باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

حسنی با تاکید بر اینکه برخلاف نص صحیح قانون، واردات بی رویه محصولات باغی در کشور در سال گذشته که سبب حیف ومیل بیت المال گردید، گفت: عدم توجه به تورم در قیمت گذاری محصولات استراتژیک همچون گندم در خریدهای تضمینی و همچون قیمت اعلامی شیر دامداران و قیمت مرغ برای مرغداران و سیب زمینی یکی دیگر از دلایل استیضاح حجتی از وزارتخانه جهاد است.

وی همچنین به بند دیگر طرح استیضاح وزیر اشاره داشت و گفت: عدم توجه در وضعیت واردات محصولات ترا ریخته در کشور و عدم توجه به میزان واردات بذر و دانه های روغنی بدون در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور که در صورت هر تحریمی کشور ازلحاظ تولید محصولات کشاورزی به مشکل می خورد و عدم توجه به تولید بذرهای مقاوم به شوری آب که می توان به کمک مراکز پژوهشی ژنتیک کشور ایجاد نمود، از دیگر موارد ذکرشده در طرح استیضاح نمایندگان است.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی تولید پیله کرم ابریشم گفت: عدم کارایی و آسیب جدی به بخش های مختلف کشاورزی از قبیل آسیب به محصولات کشاورزی، صنعت ابریشم، سیب زمینی، چای، گندم، گلخانه ها، برنج، زیتون، باغات و سویا و غیره موجب آسیب پذیری کشاورزی در کشور شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی مجوزهای واردات جهت تنظیم بازار به تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی که درنتیجه آن سود حاصل از واردات صرف بخش کشاورزی شود را تخصیص نمی دهد و تخصیص واردات به شرکت های خاص و منتفع شدن عده ای خاص را در دستور کار خود قرار داده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به عدم توجه به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی از سوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برخورد دوگانه و تبعیض آمیز وزیر برای حل مشکلات کشاورزان در کشور و تبعیض در تصمیم برای کشاورزان و تولیدکنندگان از دیگر بندهای مندرج شده در طرح استیضاح وزیر است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی توجهی وزیر جهاد کشاورزی به تولیدات روستائیان گفت: برخلاف صراحت قانونی اجرای برنامه ششم توسعه به خصوص در ارتباط با خرید تضمین گندم، پرداخت به موقع اقدم نگردید و سود حاصل از تأخیر تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان