به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، علی اصغر زارعی عصر امروز در همایش بزرگداشت حماسه نه دی در مسجد جامع لنگرود اظهار کرد: تاریخ برای عبرت گیری انسان ها است و خدا نیز در قرآن تاریخ زندگانی پیامبران و تصمیمات گذشتگان را برای عبرت گیری نسل آینده بیان کرده است.  

وی بابیان اینکه حادثه های تاریخی برای عبرت گیری آیندگان است، افزود: باید بامطالعه تاریخ اسلام و انقلاب عوام موفقیت و شکست گذشتگان را برای پیشرفت آیندگان استفاده کنیم.

 

جانشین پدافند غیرعامل کشور مرور تاریخ را امری مهم و واجب دانست و تصریح کرد: 9 دی یکی از مهم ترین حوادث در طول تاریخ انقلاب است که با حضور مردم و روشنگری امام خامنه ای ریشه فتنه 88 خشک شد، بحث ما در گرامیداشت 9 دی، اشخاص نیستند بلکه برای واکاوی عوامل ایجاد فتنه علیه اسلام و انقلاب است.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجداد و نیاکان ما همواره به دنبال استقلال و آزادی کشور بودند، گفت: انقلاب میرزا کوچک خان جنگلی، نهضت مشروطه، قیام باقرخان و ستارخان و ... همه برای رها کردن مردم ایران از فشار سلطه علیه ایران بود.

 

زارعی با اشاره به شکست صنعت ملی شدن نفت، افزود: مصدق و دوستانشان در مجلس تلاش کردند تا صنعت نفت را از سلطه انگلیس خارج کنند که برای این کار به آمریکا متوسل شدند که آمریکا نیز در همان مرحله اول مصدق را به سقوط کشاند.

 

وی با بیان اینکه نفت ایران موجب به حرکت درآمد صنعت در اروپا و انگلیس شد، گفت: اگر شناخت درستی از دشمن نداشته باشیم و آن ها را دوست شماریم نه تنها خود ضربه می خوریم بلکه به کشور نیز ضربه وارد می کنیم.

 

جانشین پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: برخی در اوایل انقلاب حتی به امام نیز می گفتند که این قدر مرگ بر انگلیس و شوروی نگویید و همان مرگ بر آمریکا کافی است ولی امام خمینی با هوشیاری اجازه نداد این تفکر رشد کند و با همه اجانب مبارزه کرد.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار این بود که کشور عراق پیام تبریک ارسال کند ولی آمریکا با کینه توزی علیه انقلاب همین کشور عراق را 8 سال علیه ایران شورانید و جنگ به پا کرد و کشورهای استکباری نیز از صدام حمایت کردند.

 

زارعی با بیان اینکه در جنگ ایران بر روی پای خود ایستاد، افزود: در جنگ اتفاقات بزرگی رخ داد که هنوز هم بسیاری از ابعاد آن بیان نشده است، اگر می خواهیم ایران دارای استقلال باشد باید به خودمان متکی باشیم نه اینکه به کشورهای دیگر چشم بدوزیم.

 

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون نظام سلطه علیه ایران سنگ اندازی می کند، گفت: ایام انتخابات یکی از ایام ایجاد شکاف بین مردم است که در انتخابات سال 88 دشمن با تغییر تفکر و باورهای مردم سعی در براندازی انقلاب داشت که با بصیرت مردم و هوشیاری و تذکر امام خامنه ای بساط فتنه گران در 9 دی برچیده شد.

 

جانشین پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: دشمن برای برخی افراد نفوذی را در کشورهای دیگر آموزش داده بود تا درصحنه انتخابات وارد شوند، درب برخی سفارت خانه ها در تهران نیز در زمان فتنه به روز آشوبگران باز بود که این خود جای تأمل و اندیشه دارد که چرا برخی بازهم چشم به اجانب دوخته اند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از فتنه 88، ایران در یک نقطه مرتفع در منطقه قرار داشت ولی با ایجاد فتنه 88 دوستان ما در منطقه دچار دلهره و تشکیک شدند.

 

زارعی با بیان اینکه فتنه گران 88 مقابل ولی فقیه و انقلاب ایستادند، افزود: در زمان فتنه و بعد از فتنه برخی سکوت کردند که هنوز هم در سکوت به سر می برند، فتنه 88 نیز اقدامی هماهنگ و برنامه ریزی شده بین عوامل وابسته داخلی با بیگانگان بود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از تحریم ها علیه ایران بعد از فتنه 88 تحمیل شد، تصریح کرد: برخی می گفتند که دولت گذشته توان اداره کشور را ندارد و 80 درصد مشکلات کشور را سوء مدیریت عنوان می کردند ولی وقتی زمام کار را در دست گرفتند 80 درصد مشکلات را به دلیل تحریم بودن کشور عنوان کردند و 20 درصد را از سوء مدیریت دانستند.

 

جانشین پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور مشکلات اساسی دارد، افزود: امام خامنه ای بیش از یک دهه درباره اقتصاد مقاومت و تکیه بر توان داخلی تأکیددارند، رهبری چشم انداز را می بیند و بر اساس آن به مسئولان هشدار می دهند تا اقدام به موقع کنند که باید به این موضوع توجه شود.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام موفقیت کشور درگرو انسجام و پیروی از ولی فقیه است، گفت: کشور دچار فساد و آلودگی است و باید اشکالات داخلی را حل کنیم و در تبعیت از رهبری بهتر از گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان