به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که از زمان روی کار آمدن تمامی تلاش های خود را برای اعمال فشار به ایران به کار گرفته است، دقایقی پیش در یک پیام توییتری از تجمعات اعتراضی محدود در برخی شهرهای ایران حمایت کرد.

وی در این پیام، بیانیه کاخ سفید را منتشر کرد و نوشت:  «گزارشات زیادی از تظاهرات های مسالمت آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده اند، وجود دارد».

ترامپ گفت: «دولت ایران باید به حقوق مردم خود از جمله حق ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره گر است».

پیش از این، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه از تجمعات اعتراضی اخیر در برخی شهرهای ایران حمایت کرد و در توئیترش با تکرار ادعاهای اثبات نشده علیه ایران نوشت: «مهم است که ما از معترضان غیرخشن در ایران حمایت کنیم. این، نتیجه اقدامات رژیمی است که تمرکزش بیشتر معطوف حمایت از سازمان های تروریستی بوده تا گرفتاری های شهروندان خودش.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای شدیداللحن با تکرار مجدد ادعاهای چند ماه پیش دونالد ترامپ علیه ایران، مدعی شده صادرات اصلی ایران، «خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.» واشنگتن همچنین از «تمامی ملت ها» خواسته «علناً» از مردم ایران حمایت کنند.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات صورت گرفته در ایران سیاسی است اما گزارشهای میدانی خبرنگاران فارس، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

کاخ سفید نیز بیانیه ای را در حمایت از این اعتراضات در شهرهای ایران منتشر کرده بود که رئیس جمهور آمریکا در پیام توییتری خود این پیام را منعکس کرد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان