اولین تصویر از موشک جدید پدافند هوایی «صیاد3» منتشر شد.

به گزارش لنگرنیوز به نقل از فارس ، طی ماههای اخیر شاهد رونمایی و تولید انبوه موشک صیاد2 به عنوان یکی از جدیدترین سامانه های موشکی پدافند هوایی کشور بودیم؛ موشکی با سوخت جامد و برخورداری از «سامانه هدایت ترکیبی» و «امکان ردیابی خودکار و مستقل» که با مدل پاتریوت آمریکایی قابل مقایسه است.

1

خط تولید موشک صیاد2

صرف نظر از برخی شباهت های ابعادی و عملکردی موشک صیاد-2 و پاتریوت و اینکه مأموریت هر دو سامانه در وهله اول دفاع از تأسیسات ثابت و راهبردی است، پرتابگر دو سامانه نیز شباهت بسیار زیادی به هم دارند.

2

لانچرهای 4 فروندی موشک صیاد2

این پرتابگر شامل 4 محفظه مکعب مستطیلی است که به صورت 2*2 روی کامیون قرار گرفته است.

با بکارگیری موشک صیاد2 در سامانه موشکی برد بلند پدافند هوایی S200، این سامانه از توان مقابله با اهداف ارتفاع پست، هواپیماهای بدون سرنشین، موشک های کروز و بالگرد نیز (بدون اینکه بخواهد از موشک های اصلی خود استفاده کند) برخوردار شد که این تلفیق در قالب پروژه «تلاش» شکل گرفت.

3

سامانه آماده به شلیک موشک صیاد 2

از طرف دیگر با طراحی، ساخت و تست موشک جدید صیاد3 که بنا بر اطلاعات قبلی می تواند علیه اهداف با ارتفاع بالا و برد بلند استفاده شود، سیستم پدافند هوایی کشور در حوزه تهدیدات ارتفاع بالا نیز غنی تر شده و در کل، چرخه پدافندی را در سه رده ارتفاع پست، متوسط و بالا کامل شده است.

این موشک که به نظر می رشد بُردی در حدود 200 کیلومتر داشته باشد، در قالب پروژه «تلاش3» در روز 31 شهریور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) رونمایی خواهد شد.

4

موشک صیاد 3

صیاد3 در روزهای اخیر، با موفقیت تستت شده است.

امیر فرزاد اسماعیلی نیز روز گذشته از اولین تست موشک سامانه باور 373 خبر داد و که به این ترتیب و  با توجه به نمایش سامانه راداری باور، باید منتظر عملیاتی شدن این سامانه پدافندی برد بلند در آینده نزدیک باشیم؛ اتفاقی که پدافند هوایی کشور را در هر 3 حوزه ارتفاع پست، متوسط و بالا، آماده مقابله با هرگونه تهدیدی خواهد کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان